Archiwum Hapel.pl
[Propozycja] Wyłączenie PvP/GodMode dla wszystkich. - Wersja do druku

+- Archiwum Hapel.pl (https://archiwum.hapel.pl)
+-- Dział: Archiwum (https://archiwum.hapel.pl/forum-10.html)
+--- Dział: Kosz (https://archiwum.hapel.pl/forum-12.html)
+--- Wątek: [Propozycja] Wyłączenie PvP/GodMode dla wszystkich. (/thread-14982.html)

Strony: 1 2


[Propozycja] Wyłączenie PvP/GodMode dla wszystkich. - TestingNow - 08.10.2017

Zacznę od oto tej definicji podanej w oficjalnym Poradniku Role Play:

DM (Death Match) - także zakazana czynność, polega na biciu z łapki graczy od tak, zazwyczaj nie ma to jakiegokolwiek sensownego wytłumaczenia a karane jest z całą surowością. DM powoduje nie tylko stratę HP, ale może przeszkodzić w odgrywaniu akcji, co potem może mieć brzemienne skutki.

Każdy z nas przynajmniej raz się spotkał z czymś takim. Skoro to nie ma żadnego zastosowania ani wytłumaczenia to powinniśmy się tego pozbyć. Możemy zrobić to bardzo łatwo przyznając każdemu God Mode albo wyłączając PvP na serwerze. (PvP=/=PvE)
Bardzo denerwujące jest odczekanie trzech minut, kiedy to na serwerze nie ma administracji lub zwykle jest ona zajęta.
Emil raz poinformował, że tych efektów nie wyłączy, gdyż ma to zapobiegać specjalnemu umieraniu graczy. Nie spotkałem się ani razu z tym, że po tzw. zemdleniu przeniosłoby mnie do miejsca spawnu. Zawsze na chwilę pojawiam się w skrzydle szpitalnym po czym wracam do swojej lokacji zemdlenia aby odczekać trzy minuty.

Hapel to serwer RolePlay a nie PvP. Wszystko jest oparte na akcjach. 

GodMode uniemożliwia bicia innych jak i umierania. Zatrzymuje tak samo pasek głodu.
Pasek głodu już dawno miał zostać usunięty, ponieważ nie ma zastosowania w świecie IC.

Spotkałem się z opinią, że przez GodMode ludzie wchodzą w ogień i robią inne czynności typu Non-RP.
Czyli mamy dopuszczać do DM żeby było mniej Non-RP? Wg. mnie wchodzenie w ogień nie jest tak szkodliwe jak psucie akcji i marnotrawienie czasu przez DM.

Także, otrzymałem argument, że przy GM zaklęcia-OOC nie działają. A przecież drętwotę się stosuje żeby zatrzymać osobę uciekającą z akcji. Tyle, że spelle miały zostać usunięte i są nadal usuwane, a drętwotę zakupuje się w sklepie. Można przecież wymyśleć inne przedmioty do zakupu, żeby serwer nadal zarabiał itp.


RE: [Propozycja] Wyłączenie PvP/GodMode dla wszystkich. - Matthew10 - 08.10.2017

No dosyć fajna propozycja.Często jest tak, że np. ktoś cię zacznie spychać, bądź atakować spellami, które powodują do śmierci.A oczywiście po tym (chyba) jest BW.Jestem na tak.


RE: [Propozycja] Wyłączenie PvP/GodMode dla wszystkich. - Mapi - 08.10.2017

DM jest korzystny. Pomimo tego, że czasami jest uciążliwy, co jest karane, ma także pozytywne efekty. Często niektóre glitche można naprawić poprzez właśnie samobójstwo. Dodatkowo niejednokrotnie komuś się gdzieś utknie, czy coś, wtedy także samobójstwo może takiej osobie pomóc. Dodatkowo brak DMu zaowocuje uczniami skaczącymi sobie z dachu budynku, bo im to nie zaszkodzi.


RE: [Propozycja] Wyłączenie PvP/GodMode dla wszystkich. - TestingNow - 08.10.2017

To w takim razie można wyłączyć PvP. Obrażenia nadal będą przyjmowane od upadku itp.


RE: [Propozycja] Wyłączenie PvP/GodMode dla wszystkich. - Falka - 08.10.2017

Co do  GodModa to nie jestem zbyt przekonana ale zdecydowanie popieram wyłączenie PvP


RE: [Propozycja] Wyłączenie PvP/GodMode dla wszystkich. - Mapi - 08.10.2017

DM w formie pvp jest wykorzystywany jako sygnał dla kogoś afkującego. Umownie jak ktoś afkuje uderza się go raz łapką, to jak wróci zobaczy, że ma mniej HP i ktoś miał do niego sprawę w tym czasie.


RE: [Propozycja] Wyłączenie PvP/GodMode dla wszystkich. - TruskawaGamming - 08.10.2017

No ciekawa propozycja. Zaskoczyłeś mnie. Oczywiście jestem za, bo pewne osobki lubią się czasem zabawić w wybijanie użytkowników.


RE: [Propozycja] Wyłączenie PvP/GodMode dla wszystkich. - TestingNow - 08.10.2017

Można wykonać spell na afk czy komendę, tworzącą dźwięk wybuchu lub wybuchu fajerwerki.
Coś podobnego do Orchideusa albo do kamienia wywołującego stuknięcie/wybuch/uderzenie.


RE: [Propozycja] Wyłączenie PvP/GodMode dla wszystkich. - mumia1230 - 08.10.2017

Zacznijmy od naprawy, czy też wyjaśnienia pojęć...

Akcja Roleplay (przy użyciu komend /me lub /ja) służy do opisania czynności, na które nie pozwala silnik gry. To jest podstawowa, ta 'pierwsza' definicja akcji Roleplay. Wszystkie inne czynności, na które pozwala silnik gry, a są i tak odgrywane przez akcje są całkowicie DOBROWOLNE.

Również bicie kogoś przy pomocy systemu zaimplementowanego w Minecrafcie ma więc odzwierciedlenie IC w postaci uderzenia.

Jeśli zaś chodzi o DM - Death Match, to w Roleplayu jest to każda próba ataku/walki z drugą osobą lub grupą osób bez poważnego powodu IC (np. państwo biegający z kijami itp. po Hogsmeade)

Mówiąc krótko - jeżeli ktoś atakuje twoją postać w IC za pomocą systemu z Minecrafta, to najzwyczajniej w świecie atakuje również twoją postać IC. Jeśli robi to bez przyczyny, to powinieneś zgłosić to ekipie serwera.


Co do samego ograniczenia DM'u... Byłbym za tym, by właściciel lokalu był w stanie zmienić flagę dt. DMu w swoim lokalu (czyli mówiąc po ludzku - włączyć lub wyłączyć DM na terenie swojego lokalu).
Czy to przez nadanie graczom permisji do zmian flag w cuboidach, w których są ownerami, czy też jako osobną komendę.


RE: [Propozycja] Wyłączenie PvP/GodMode dla wszystkich. - TestingNow - 08.10.2017

Prosiłbym o wypowiedź osób, które tylko zagłosowały w ankiecie.