~Liga Quidditcha - Wersja do druku +- Archiwum Hapel.pl (https://archiwum.hapel.pl) +-- Dział: Archiwum (https://archiwum.hapel.pl/forum-10.html) +--- Dział: Kosz (https://archiwum.hapel.pl/forum-12.html) +--- Wątek: ~Liga Quidditcha (/thread-16670.html) |
~Liga Quidditcha - Nagini - 19.03.2018 Regulamin Hogwarckiej Ligi Quidditcha
I Postanowienia ogólne:
- Niniejszy regulamin jest zbiorem zasad obowiązujących podczas rozgrywek i treningów w Hogwarckiej Lidze Quidditcha dalej zwaną HLQ.
- Nieznajomość zasad nie zwalnia z ich przestrzegania. - Treść regulaminu może ulec zmianie w każdej chwili o czym uczniowie zostaną poinformowani. - Sprawy których niniejszy dokument nie określa lub nie daje jasnego rozwiązania rozstrzygane są przezprzewodniczącego HLQ lub Dyrektora szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart. II Zawodnicy i Kapitan:
- Każdy zawodnik ma obowiązek kierowania się rozwagą i rozsądkiem podczas gry w Quidditcha.
- Każdy zawodnik ma obowiązek stosowania się do zasad rozgrywki w Quidditcha. - Każdy zawodnik ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez sędziego. - Kapitan drużyny bierze za nią pełną odpowiedzialność i w przypadku złamania dowolnego punktu regulaminu, ponosi konsekwencje razem z popełniającym wykroczenie. - Kapitan drużyny w celu zarezerwowania boiska do treningu musi przedstawić zgodę opiekuna domu przewodniczącemu HLQ, który z kolei wskaże wolne terminy. - Kapitan ma prawo ubiegać się o zmianę godziny lub daty konkretnego meczu, w tym celu musi konsultować się z przewodniczącym HLQ osobiście lub listownie podając powód. - Nikt nie może zastąpić kapitana, brak kapitana oznacza walkower. III Drużyna:
- Kapitanowie drużyn zgłaszają składy do przewodniczącego HLQ przed rozpoczęciem pierwszej rozgrywki danej drużyny korzystając z podanego wzoru zgłoszenia. - Drużyna składa się z: Obrońcy 3 Ścigających 2 Pałkarzy Szukającego Rezerwowego - Do rozgrywki dopuszcza się minimalnie 4 osobowy skład. Jednak nie może brakować Obrońcy lub Szukającego. - Jeśli drużyna nie posiada minimalnej ilości zawodników to oddaje mecz walkowerem. - Zawodnicy zapisani są do drużyny na poszczególną pozycję. Wyjątkiem jest Rezerwowy który może grać na dowolnej pozycji. - Zmiany w składzie drużyny mogą nastąpić tylko i wyłącznie za zgodą przewodniczącego HQL. Obrońca:
-Nie może przetrzymywać kafla dłużej niż minutę - upomnienie, oddanie kafla drużynie przeciwnej.
-Nie może wylatywać poza pole bramkowe - upomnienie.
- Ma zakaz lapania znicza mając okazję lub proszenie swoich pałkarzy o rzut tłuczkiem.
Pałkarz:
-Nie może odbijać tłuczka w kierunku obrońcy - upomnienie, minusowe punkty, wstrzymanie gry.
-Nie może odbijać tłuczka w kierunku widowni - upomnienie.
-Pałkarz może wylecieć poza boisko w pogoni za szukającym.
-Zabrania się DMowania gracza samą pałką, bez użycia tłuczka - upomnienie.
-Może wlatywać w pole bramkowe.
Ścigający:
-Zakazuje mu się wlatywać w pole bramkowe, nie ważne czy z kaflem czy bez. -minusowe punkty, upomnienie po wielokrotnym przekroczeniu.
-Może odbierać kafla przez klepnięcie przeciwnego ścigającego lewym przyciskiem myszy.
-Zakazuje mu się wylatywać poza boisko - upomnienie.
-Zakazuje mu się łapania kafla ze środka boiska przed gwizdkiem - upomnienie, minusowe punkty, wstrzymanie gry.
-Zakazuje mu się przetrzymywania kafla przez więcej niż minutę, musi on kafla podać, lub strzelić do bramki przeciwnika. - odebranie kafla, minusowe punkty, upomnienie.
- Mają zakaz wlatywania na swoje pole bramkowe i pomaganie obrońcy poprzez łapanie kafla. Inaczej karane to będzie minusowymi punktami
Szukający:
- Zabrania mu się DMowania przeciwnego szukającego - upomnienie.
- Zakaz bicia innych zawodników przeciwnej drużyny.
- Całkowity zakaz dotykania kafla lub broniąc bramkę nawet gdy ma się okazję do tego.
Punktowanie - Jeśli dom uzyska w meczu 230 punktów za rzuty kaflem to do tabeli punktów zostaje wpisane przykładowe 230 punktów. - Za złapanie znicza dom dostaje +150 punktów. Ubiór Na mecz stawiamy się w pełnym stroju do gry w Quidditcha! GRYFFINDOR Link: https://i.imgur.com/Mhxa9Un.png SLYTHERIN Link: https://i.imgur.com/HaK13z6.png RAVENCLAW Link: https://i.imgur.com/Pjn3Neh.png HUFFLEPUFF Link: https://i.imgur.com/rijJM8Z.png Drużyny
W meczu mogą brać jedynie osoby będące w drużynie, które zostaną wybrane przez kapitana. Kapitan ma za zadanie przeprowadzać co jakiś czas rekrutacje do drużyny, nawet na rezerwowych. A przed każdym meczem powinien odbyć się jeden trening. Poniżej będzie znajdować się rozpiska drużyn, głównego składu oraz składu rezerwowego. Nie ma możliwości skakania z pozycji na pozycje w głównym zespole, rezerwowi jedynie mogą wskakiwać na pozycje wolne.
RE: ~Liga Quidditcha - Stella - 11.12.2019 @Ref RE: ~Liga Quidditcha - Stella - 08.03.2020 @Ref |