[System] Transmutacja i Alchemia - Wersja do druku +- Archiwum Hapel.pl (https://archiwum.hapel.pl) +-- Dział: Zasady IC (https://archiwum.hapel.pl/forum-337.html) +--- Dział: Systemy (https://archiwum.hapel.pl/forum-338.html) +--- Wątek: [System] Transmutacja i Alchemia (/thread-19296.html) |
[System] Transmutacja i Alchemia - modno - 16.04.2019 SYSTEM TRANSMUTACJI I ALCHEMII
Opiekun: @modno
Zaznaczam jednocześnie, że temat ten nie zapewni całej wiedzy dotyczącej transmutacji i alchemi na serwerze, ma on jedynie przekazać tę informację, które są konieczne do prowadzenia sensownej rozgrywki, główne te tyczące się sfery ooc i innych przydatnych rzeczy, resztę informacji dotyczących tych dziedzin można poznać na lekcjach tych przedmiotów lub wykładach. W razie pytań i nieścisłości bądź propozycji proszę pisać do mnie na discordzie. System będzie na bieżąco aktualizowany i dodawane będą dodatkowe rozdziały
TRANSMUTACJA
Rozdział I: Metamorfomagia | By: @Mapi and @modno
[1. Kim jest metamorfomag]
Metamorfomag jest to czarodziej obdarzony genem metamorfomagii. Jest to rzadki gen występujący jedynie u czarodziejów, który w przeciwieństwie do samego daru czynienia magii, nie objawia się nigdy samoistnie i zawsze jest dziedziczony. Zdarzają się jednak przypadki uśpienia genu na jedno pokolenie w taki sposób, że czarodziej może odziedziczyć ten gen nie od rodziców, a od dziadków.
[2. Umiejętności metamorfomaga]
Każdy czarodziej obdarzony genem metamorfomagii jest w stanie zmieniać swoje ciało w prawie dowolny sposób. Jest to umiejętność, którą rozwija się z wiekiem, a która objawia się u małych dzieci poprzez małe zmiany, jak chociażby pojawianie się odbarwień na skórze pod wpływem emocji. Tym częściej metamorfomag korzysta ze swoich umiejętności, tym więcej przemian potrafi dokonać, są one coraz dokładniejsze oraz dotyczą większej części ciała. Dorośli metamorfomagowie potrafią przybrać wygląd innego człowieka. Zmiany jednak zachodzą kolejno, przez co proces przemiany jest powolny i wymaga dużej precyzji, najlepiej także zdjęcia osoby której cechy się przyjmuje.
Metamorfomagowie nie są w stanie zmieniać całej swojej struktury wewnętrznej. Chociaż potrafią zmienić swój wzrost, modelować kształt czaszki i tym podobne, nie są w stanie zmieniać chociażby swoich organów, czy regenerować ciała przy pomocy tej umiejętności. Dodatkowo są w stanie przybrać niektóre cechy zwierząt, jak sierść na ciele, kaczy dziób i tym podobne. Nie dochodzi przy tym jednak do przemian całkowitych ani wewnętrznych, przez co metamorfomag nie jest w stanie zmienić się całkowicie w zwierzę, a także nabrać zwierzęcych umiejętności, jak węchu psa, czy wzroku kota. Może wyglądać jedynie jak komiczna postać z kreskówki z jedną nienaturalną cechą zwierzęcia, bądź jak hybryda podobna do przypadków niepełnej animagii.
Dodatkowym ograniczeniem metamorfomaga jest barwa oczu, która nie zmienia się, gdyż jest odbiciem duszy czarodzieja i nie podlega przemianie.
Niektóre zmiany w ciele nawet u dorosłych metamorfomagów wywoływane są nie poprzez chęć, a na skutek silnych emocji, niezależnie od poziomu doświadczenia metamorfomaga. Zmiany takie, gdy emocja długo się nasila, mogą być potem trudne do cofnięcia. W takim przypadku wymaga to odpowiedniej terapii eliksirami oraz pomocą psychologiczną, gdyż problem odmiany wynika z barier w umyśle czarodzieja. Zaś metamorfomagowie, którzy nie uczyli się kontrolowania swojej umiejętności za młodu, mogą mieć poważne problemy z czasem. Niekontrolowane przemiany pod wpływem emocji są znacznie częstsze, a także występują same z siebie. Ciało potrafi przybierać powoli wygląd osób z którą się rozmawia, albo zmieniać się w bardzo spektakularny sposób, powodując na przykład zwiększenie się dłoni czarodzieja do rozmiarów głowy, jego obrośnięcie kolcami i wyrośnięcie pazurów. Przy takim etapie zaniedbania kontroli tej umiejętności jest to trudne do cofnięcia i wymaga wrócenia do podstaw, których powinno się uczyć dziecko, jednak teraz proces opanowania tej umiejętności będzie znacznie trudniejszy i dłuższy. Dodatkowo metamorfomag na skutek barier psychicznych może całkowicie stracić umiejętność przemiany. Wtedy zanikają także te niekontrolowane i jest to proces nieodwracalnej utraty tej umiejętności. Mimo to taka osoba może potem przekazać gen metamorfomagii dalej.
Próba nauki oraz praktykowania metamorfomagii jednocześnie praktykując czarną magię może doprowadzić do katastrofy oraz nieodwracalnych uszkodzeń psychiki i ciała, osoby praktykujące czarną magię albo takie które kiedyś ją praktykowały w jakimś stopniu nigdy nie opanują metamorfomagii w takim stopniu gdyby tego nie robili
Rozdział II: Animagia | By: @Mapi and @modno
[1. Kim jest animag]
Animag jest to czarodziej, który opanował umiejętność animagii. Jest to umiejętność podlegająca pod transmutację i jej opanowanie wymaga dużych umiejętności w tej dziedzinie. Każdy animag potrafi zmienić się w jedno, określone zwierzę magiczne lub niemagiczne, które zdefiniowane jest poprzez jego charakter i wygląd zewnętrzny oraz zyskać jego cechy, jak wyczulony węch czy wzrok. Rzadko łączy się z umiejętnością wyczarowania cielesnego patronusa, jednak jest to możliwe. Dodatkowo w takim przypadku patronus i forma animaga różnią się, gdyż patronus oddaje tylko charakter, a forma animaga charakter i wygląd. Forma animaga może zmienić się z czasem na na skutek traumu, czy innych dużych zmian w charakterze, jednak są to zmiany czysto kosmetyczne, jak kolor futra, czy zmiana odmiany tego gatunku, ale nie samego gatunku. Umiejętność animagii jest łatwiejsza do opanowania dla osób w którzy są potomkami wił. Dodatkowo animagowie zmieniając się w zwierze przyjmują z powrotem do siebie swoje ubrania, które zmienia się w ich łuski, sierść i tak dalej. Wchłaniają także wszystkie rzeczy, które mieli przy sobie. Po odmienieniu się, te nienaruszone także się odmienią. Tak samo jak metamorfomagowie, nie są w stanie zmienić koloru swoich oczu, chociaż zmieniają one delikatnie wygląd, na przykład animag kota będzie miał wąskie źrenice, ale nadal ludzki kolor tęczówek.[2. Animagia, a transmutacja]
Istnieje parę kluczowych różnic między osobą, która zmieniła się w zwierzę przy pomocy animagii, a osobą zmienioną w zwierzę poprzez zaklęcie transmutacyjne.1. Restrykcja kształtu – możemy kogoś transmutować w dowolne zwierze, za to animag ma przypisaną tylko jedną zwierzęcą postać. 2. Dowolność sytuacji – animagowie mogą przyjąć swoją formę zwierzęcia nawet w sytuacji silnego stresu, a także w dowolnym momencie się odmienić, w przeciwieństwie do osób transmutowanych 3. Zachowanie kontroli – animag w formie zwierzęcia jest w pełni samoświadomy i posiada umysł człowieka, chociaż czasami może być mu trudno opanować ciche instynkty zwierzęcia. Osoba transmutowana w zwierze za to nie jest świadoma i zachowuje się jak to zwierze. 4. Zachowanie pamięci – animagowie pamiętają dokładnie proces przed przemianą w zwierzę, a po odmienieniu się, także pamiętają wszystko z okresu bycia zwierzęciem. Osoby transmutowane w zwierze nie pamiętają tego, że wcześniej byli ludźmi, jednak po odmienieniu ich ich pamięć w pełni wraca, także to co robili jako zwierzę. 5. Brak cierpienia – przemiana animaga jest bezbolesna, za to transmutacja jest niezwykle bolesna [3. Jak zostać animagiem]
Jest to wiedza znana jedynie specjalistom i trudna do zdobycia w książkach. Próba nauki oraz praktykowania animagii jednocześnie praktykując czarną magię może doprowadzić do katastrofy oraz nieodwracalnych uszkodzeń psychiki i ciała, osoby praktykujące czarną magię albo takie które kiedyś ją praktykowały w jakimś stopniu nigdy nie opanują animagii w takim stopniu gdyby tego nie robili (gracz dostanie opis po uzyskaniu zgody, która wymaga posiadania postaci dorosłej)[4. Zagrożenia związane z animagią]
Animag może dokonać animagii niepełnej, czyli przemienić się w zwierze jedynie po części, co może być spowodowane na życzenie, albo przez nieudaną przemianę. W takim przypadku wygląda jak hybryda, karykatura. Często kończy się to problemami takimi jak niewydolność różnych organów, czy po prostu śmiercią w takiej postaci. Objawia się ona także narastaniem zwierzęcych instynktów u takich ludzi, przez co długofalowe utrzymywanie się w takiej postaci wymaga potem leczenia psychologicznego. Częste świadome przyjmowanie formy połowicznej może zakończyć się niemożliwością odmienienia się, co w niektórych przypadkach można leczyć.Drugim zagrożeniem jest animizacja całkowita, czyli moment w którym czarodziej zmienił się w zwierze, ale nie potrafi się odmienić. Występuje często w połączeniu ze stresem przed pierwszymi przemianami. Warto mieć na uwadze, że w takich okolicznościach tym dłużej czarodziej jest w formie zwierzęcia, tym bardziej zatraca ludzką osobowość i poddaje się instynktom. Może on nawet całkowicie zatracić ludzkie zmysły i stać się zwykłym zwierzęciem, przyjmując także średnią długość życia dla tego rodzaju zwierzęcia którym się stał. Jeśli uda się kogoś uratować z tego, wymaga on pomocy psychologicznej w celu przywrócenia zdrowego rozsądku i ludzkiego sposobu myślenia. Trzecim zagrożeniem jest blokada animizacyjna, czyli utracenie umiejętności do zmienienia się w zwierze. Często także niedoświadczeni czarodzieje umierają podczas przemian animagicznych ze względu na jego niedokładne, czy zbyt wolne wykonanie. ALCHEMIA
Wkrótce
|