Od siebie dodałem nowy element do wzoru - konsekwencje(skutki idące za utrzymywaniem problemu i nie robieniem niczego, by go rozwiązać).
Problem: Nieodpowiednie osoby w administracji
Rozwiązanie: Ograniczenie uprawnień lub usunięcie nieodpowiednich osób z administracji. Uprawnienia jako nagroda za owoce pracy w administracji, odbieranie ich za brak owoców lub zgniliznę(ludzką).
Konsekwencje: Nierówne traktowanie, moderatorzy dla korzyści, niechęć do administracji
Problem: Nierówne traktowanie
Rozwiązanie: Słuchanie graczy(istnieje różnica pomiędzy słyszeniem a słuchaniem, należy ich wysłuchać), traktowanie wszystkich równo - jeśli moderator zrobi no-rp niech dostanie nawet krótkiego bana na kilka dni. Jako ktoś kto ma pilnować zasad oczywistym jest, że sam je doskonale zna i wie co robi.
Konsekwencje: moderatorzy dla korzyści, niechęć do administracji, nieodpowiednie osoby w administracji
Problem:Moderatorzy dla korzyści
Rozwiązanie:Odbieranie uprawnień za nie wypełnianie swoich obowiązków, usuwanie nieodpowiednich osób z administracji, czarna lista dla osób, które nie nadają się do kontaktu z ludźmi, patrzenie na dłonie moderatorom, traktowanie ich na równi z graczami wobec regulaminu.
Konsekwencje: nieodpowiednie osoby w administracji, nierówne traktowanie, niechęć do administracji
Problem: Niechęć do administracji
Rozwiązanie: Zacząć robić coś więcej gdy administracja złamie regulamin lub zwyczajnie nadużyje uprawnień.
Wstępnie proponuję ograniczyć uprawnienia WhoAreYou i Zmija. Żmiję to najchętniej bym usunął z administracji na stałe, ale to jest tylko opinia moja i wielu innych graczy(w końcu 1 osoba która powoduje regularne zmniejszenie liczby graczy jest niewątpliwie bardzo cenna dla serwera).
Powody:
W administracji jest sporo osób, które nie nadają się do administrowania, była sytuacja w której moderator z vanisha pisał na discordzie do innego gracza, żeby mu coś zgłosił (WhoAreYou), była sytuacja, że moderator chciał komuś zabić postać łamiąc zasady (podobno też WhoAreYou), była sytuacja, że moderator nadużywał uprawnień i robił więcej, niż gdyby mógł robić jako gracz (Żmija tutaj króluje, ale np Stella też nie jest święta z jasnowidzeniem, założę się że gdyby nie była moderatorem, nie mogłaby jasnowidzić tak dobrze). Nawet niedawno była sytuacja, w której
zgłosiłem Żmiję za ignorowanie akcji, jak wyglądała jej metoda obrony? Ignorowanie skargi! Tak, zignorowała własną skargę i co najgorsze, jeszcze uszło jej to na sucho.
https://hapel.pl/forum/showthread.php?tid=20116
Stelli nie podałem, bo ona przynajmniej częściej pomaga komuś, kto nie jest z rodziny Margel.
Konsekwencje: Spadek liczby graczy
Problem:Prowokowanie graczy
Rozwiązanie:Zaprzestanie prowokowania graczy
Nie wierzę, że w całym dziale propozycji nie znalazła się ani jedna, która przyniosłaby korzyści dla serwera. Fakt, jest tam trochę tyrady ale bez przesady. Nie mamy nawet gwarancji, że ten wątek nie został rzucony po to, by o nim zapomnieć.
Konsekwencje:Niechęć do udziału w tym wątku.
Problem: Całkowita blokada tworzenia czegokolwiek nowego
Rozwiązanie: Zwyczajnie, zmniejszać blokadę stopniowo. Pozwolić chociaż na tworzenie jakichś zabawek. To wcale nie jest zdrowe dla serwera.
Konsekwencje: Utrata motywacji do gry na serwerze(spróbuj ktoś odgrywać wynalazcę w takich warunkach) -> spadek liczby graczy
Problem: Nadużywanie szatańskiej pożogi
Rozwiązanie: Zwiększenie ryzyka związanego z użyciem szatańskiej pożogi.
To jest jakiś żart, że zawsze jak ktoś rzuca szatańską pożogę, to kontroluje ją bez żadnych problemów, nie ważne czy rzuca ją z zamkniętymi oczami na bazyliszka, czy na dom w zamieszkałej okolicy z masą palnych przedmiotów. Może jest gdzieś kilka pojedynczych przypadków, kiedy się to nie udało, ale większość wygląda jak wygląda - zniechęcająco.
Konsekwencje: Spadek liczby graczy, zbyt częste niszczenie domów, a gdy ktoś zrobi coś pomysłowego rzucane jest reparo, co kara graczy za kreatywność i pomysłowość.
Problem: Ignorowanie własnych zasad
Rozwiązanie: Wyciąganie konsekwencji.
Istnieje pewien opiekun do systemu Czarnej Magii, który oczywiście nadużywał czarnej magii i niezbyt adekwatnie odgrywa swoją postać do tego, co wypisał w systemie. Bierze jedynie korzyści.
Konsekwencje: Spadek liczby graczy
Problem: Niesłowność
Rozwiązanie: Słowność
Konsekwencje: Spadek liczby graczy
Problem: Spontaniczne CK, porywanie bez informowania o ryzyku CK, a potem wbijanie CK na kompletnie bezbronnej postaci.
Rozwiązanie: Wymusić informowanie o CK na początku walki
Konsekwencje: Spadek liczby graczy, spadek populacji graczy w miejscach do wspólnej gry, niechęć do kontaktu z innymi graczami i nowymi postaciami.
Problem:Patronusy
Rozwiązanie:Usunięcie kontaktu patronusami albo solidne jego ograniczenie.
Konsekwencje:Cała masa osób, które rzucają patronusa kiedy nie powinny być w stanie.
Problem: Indeks aktywności
Rozwiązanie: Użycie HPP jako zamiennika, są one dużo jaśniejsze w obsłudze.
Konsekwencje: Niepewność, poczucie bycia oszukanym, bycie oszukanym(kiedy głosy są liczone w tysiącach, a wbicie CK głosującemu to usunięcie 1 tysiąca z puli głosów).
Problem: Toksyczne zachowania również u graczy
Rozwiązanie: Dajcie dobry przykład
Konsekwencje: Spadek liczby graczy
Problem: Spadek liczby graczy
Rozwiązanie: Wszystko powyższe, albo chociaż połowa.
Konsekwencje: Powolny upadek serwera
Poniżej problem niezwiązany z serwerem, w formie żartu.
Problem: Unia Europejska
Rozwiązanie: Zniszczenie Unii Europejskiej