Witaj!

Problemy Hapla.
em411
Head Administrator



Head Administrator

Posty: 363
Tematy: 61
Gru 2014
779
Hufflepuff
#9
Na wstępie, chciałbym powiedzieć, że cieszę się, że ktoś w końcu napisał ten wątek. Długo na niego czekałem i dobrze, że się pojawił. To znaczy, że wciąż przynajmniej niektórym zależy na Haplu.

Cytat:Najczęstszym i co za tym idzie najważniejszym tematem który był poruszany, jest powszechna monotonia i opustoszenie świata dorosłych oraz uczniów. Obie te rzeczy oplatają je, wzmacniając się nawzajem - jedno jest przyczyną drugiego i vice versa. Ekipa Narratorów prawie że zaniechała narracji - ludzie rezygnują z tego powodu z gry, a kiedy narracja taka by zaszła, to osoby prowadzące ją również by się zniechęciły ze względu na małą liczbę uczestników. Jednakże taki jest tego sęk - trzeba zacisnąć zęby i robić to tak długo, aż przyniesie efekty. A jeśli efektów nie przynosi, problem nie występuje jedynie od strony graczy, a zarazem od strony osoby która zapożycza swojej twórczości na tym froncie. Brakuje swobody, która umożliwiłaby płynniejsze odgrywanie, są rzeczy które najzwyklej w świecie mają nałożony zbyt duży rygor - podobnie są rzeczy które rygoru mają za mało, jak chociażby rody czystokrwiste w których znajduje się znaczną większość graczy (zdaniem kilku osób). Tutaj wtrącę już luźniejszą propozycje, schodząc delikatnie na offtop - aby nagradzać jakoś postacie nie czystokrwiste, żeby gracze mieli jakikolwiek profit z robienia takowych.

1. Narracje

Za nudę na serwerze odpowiedzialni są wszyscy, począwszy od graczy, aż po sam szczyt czyli władzę - ekipę serwera. Gracze nie kreują już ciekawych postaci, nie tworzą mini organizacji na terenie Hogwartu, nie psocą nauczycielom, nie włamują się do gabinetów, nie kradną książek z działu zakazanego. Kadra nie angażuje się poza lekcjami, zapomniała, że w Hogwarcie przede wszystkim liczy się dobra zabawa, a nie zakłuwanie jak w szkole OOC. Utrudnianie materiałów nie sprawia frajdy ani starym, ani nowym graczom. Narratorzy, po prostu się wypalili, część narracji osobiście wstrzymywałem na rzecz innych, ale te, które wstrzymałem z reguły były kierowane do małych grupek graczy. Wielokrotnie, kiedy zerkałem na logi serwera w godzinach nocnych narratorzy odgrywali tylko z jedną osobą, a chyba nie taki był cel ich roli, prawda?
Teraz przejdźmy płynnie do ekipy serwera, która tytułując się opiekunami własnej dziedziny, zapomnieli o tym, że są również moderatorami. Zapomnieli, że mogą z Wami grać, zapomnieli, że poza wydawaniem decyzji w swojej dziedzinie mają obowiązek urozmaicać Wam rozgrywkę, pilnować porządku i co najważniejsze, wydawać solidne i sprawiedliwe werdykty. Na koniec zostałem ja i Medix, czyli ta dwójka, która nie pracuje nad serwerem jak robot przez 24/7 na rzecz Hapla, spełniając od razu każdą propozycję. Za równo ja, jak i Medix mamy swoje życie poza serwerem Hapla, mamy swoje sprawy, swoje problemy, swoje osobne projekty, na które w chwili obecnej poświęcamy więcej czasu bo sprawiają nam więcej przyjemności, zyskujemy lepszy odzew od społeczności. Ale nie można nam zarzucić, że nie pracujemy nad rozwojem serwera. Medix stworzył dla Hapla jedyny działający silnik, który na wersji 1.12.2 w pełni obsługuje większość pluginów z Bukkita + modyfikacje z forgea. Naprawił drzwi w Little Tiles, które powoli będą wprowadzane na serwer w formie tajnych przejść.


2. Brak swobody oraz Francuz, jedno łączy się z drugim

Cytat:Brakuje swobody, która umożliwiłaby płynniejsze odgrywanie, są rzeczy które najzwyklej w świecie mają nałożony zbyt duży rygor - podobnie są rzeczy które rygoru mają za mało, jak chociażby rody czystokrwiste w których znajduje się znaczną większość graczy (zdaniem kilku osób). Tutaj wtrącę już luźniejszą propozycje, schodząc delikatnie na offtop - aby nagradzać jakoś postacie nie czystokrwiste, żeby gracze mieli jakikolwiek profit z robienia takowych.

Cytat:Na dodatek, sprawa z Francuzem. Dość nieprzyjemne było, kiedy wyznaczając pewien temat zamiast go w podpunkcie zrealizować, wyłapano wszystkie czyjeś błędy i zgromadzono do ogółów, wypisując je. Nawet, jeśli rzeczy te są prawdą - nie powinno się spraw z graczami załatwiać w ten sposób, szczególnie oznaczając go w wiadomości która trafić miała do wszystkich - jakby chciało się nastawić przeciw niemu graczy, cytując, "ale to Wy drodzy gracze powinniście Go ganiać za takie zachowanie, a nie my." Jeśli to nie administracja - która według założeń ma nie popełniać tyle błędów co gracze - trzymać ma właśnie tych graczy w rydzach, to kto, oni sami, gdzie osąd będzie przeróżny i może skończyć się na kłótniach? Jeśli istnieje jakiś problem w twoich oczach, Emilu, albo coś ci nie pasuje w czyjejś postaci - załatw to z tą osobą, nie mieszając w to innych, jeśli jest to niepotrzebne. Jednocześnie nie mówię o tym, by po cichu zabierać komuś postać - a o tym, by załatwić to w sensowny sposób, równocześnie nie niszcząc komuś rozgrywki.

Cytat:- Naprawienie sytuacji budowniczych Hapla, widać przecież jak na dłoni, że coś jest tu nie tak - osoby odchodzą, a zlecenia i prośby czekać potrafią czasem nawet ponad miesiąc, chociażby przez sam system budowania.

Cytat:- Rozruszanie serwerowej Gospodarki, na co propozycji było od groma po stronie graczy. Niestety większość z nich, gdzie odnieść można się do wcześniejszej wypowiedzi, nie zostało wypełnionych. Braki NPC'tów, miejsc i produktów, do tego dalej w życie nie weszło gotowanie. Widać również strasznie niskie zarobki za tydzień OOC, przykładowo - przy pracy w ministerstwie, wykupić obecnie dom bez innych źródeł zarobków niż pensja jest prawie że niemożliwe.



Tutaj nie będę ukrywał, że Hapel w ostatnim czasie mocno zmienił się pod względami swobody rozgrywki, ze względu na wiele negatywnych zachowań graczy. W ostatnim czasie, wielu graczy zaczęło podchodzić do rozgrywki na zasadzie "jeżeli coś nie jest zakazane, to jest dozwolone". Myślę, że idealnym przykładem lekkomyślności moderacji oraz nadużywania ich zaufania od strony graczy była organizacja prowadzona przez pewną postać, w której gracze narzucali moderacji swoje zdanie. "Uśmiercili" postać Yakushiego, który nigdy nie zginął w IC, odkopali Jego grób i stwierdzili, że są tam wszystkie Jego rzeczy.  To tylko jeden przykład z wielu, których nie chcę przytaczać, aby nie zdradzać ich wszystkich akcji. MrFrancuz, który zamiast szukać leku na chorobę w sposób magiczny domagał się od ekipy serwera szczegółów na temat wyglądu zarazków pod mikroskopem i innych dziwactw, które robi się w świecie realnym, zapominając, że żyjemy w świecie magii. Ostatecznie obraził się na mnie za to, że lek wynalazła Żmija na postaci Nory, bo jako jedyna łączyła fakty na temat świątecznej narracji. Zwyzywał i mnie, i Żmiję za to, że Jego 16 letnia postać nie była w stanie sama wynaleźć leku w ciągu kilku dni na nową i nieznaną chorobę.

Transmutacja zasługuje na osobny akapit, ponieważ ta sztuka stała się niesamowicie nadużywana właśnie przez brak limitów. Gracze sami nie wiedzieli na ile mogą sobie pozwolić, każdy spec od transmutacji mówił co innego, autorytetami w tej dziedzinie stał się Francuz, Rocky i Orion, a nie modno, który jako ówczesny Opiekun powinien utrzymać ich w ryzach i zadbać o to, żeby każdy posiadał łatwy dostęp do wiedzy w tej dziedzinie. Pierwszy lepszy przykład? Transmutowanie wrzątku dookoła głowy postaci z powietrza. Wrzątek miał poparzyć całą twarz i niemal udusić człowieka zaledwie w ułamku sekundy. Zaklęcie gorsze od czarnej magii. Wciąż mało? Transmutacja służyła jako narzędzie gwałtu i na tej podstawie drugi gracz musiał odgrywać akcję, która go brzydziła. Takie akcje powtarzały się wielokrotnie, jeden spec powie, że można, drugi mówił, że nie można i taka transmutacja mogłaby spowodować trwałe uszkodzenia w ciele ofiary. Stąd limity. Hapel wbrew pozorom, to nie miasto grzechu i gwałty nie są mile widziane.

Francuz stał się swego rodzaju symbolem nadużywania zaufania i wykorzystywania niedomówień od strony administracji. Nie dostał bana, Jego karą jest napiętnowanie zachowań, ku przestrodze innych. Właśnie dlatego, zachęcam Was do krytykowania takich zachowań i tłumienia ich już w zarodku, niezależnie od tego czy to Francuz, czy nie Francuz. Jeżeli widzicie, że ktoś próbuje nadużywać nieopisanych mechanik, napiszcie mu wprost: "Hej, to nie powinno tak działać, nie rób tak" lub zgłoście sprawę moderacji. To dla naszego wspólnego dobra. My nie będziemy musieli tworzyć nowych systemów i ograniczeń, a Wam lepiej będzie się grało.

Jeszcze w ramach ciekawostki dodam, że ostatecznie doradzałem Francuzowi jak grać postać bez zgód. O dziwo, okazało się, że można.

Odejdę już od tematu Francuza i skupię się na pozostałych aspektach ograniczania rozgrywki. Nie każdy Wasz pomysł jest super, nie każda propozycja czy zgoda na panelu, niezależnie od tego ile ma akapitów musi być zaakceptowana i musicie się z tym pogodzić. Wy widzicie w sobie super postać, najlepszego czarnego maga, a my widzimy problem, którego pozostali nie zaakceptują bo dlaczego postać z podania miałaby być lepsza od tak od ich postaci, które kreują od lat? Nie zgadzamy się na nic, co mogłoby zniszczyć rozgrywkę innym lub jest pomysłem, który był testowany przez nas wielokrotnie i nie spełniał swojej roli. Jeżeli coś odrzucam albo wycofuję, to nie dlatego, że Was nie lubię, a dlatego, że to nie pasuje do serwera i psuje grę. Czasem to boli, ale na dłuższą metę większość z Was potrafi zrozumieć, że wycofanie chociażby szóstego zmysłu, który wymuszał na każdym informowanie na dzień wcześniej jasnowidza, że chcemy go zabić w takim i takim momencie był bezsensowny.

Co do budowniczych, ograniczyliśmy swobodę budowania, ponieważ wielokrotnie nadużywali uprawnień robiąc remonty na życzenie graczy bez opłat, remontując Hogwart bez wiedzy dyrekcji. Na chwilę obecną, jedyne co muszą zrobić to poprosić o uprawnienia do budowania na danym regionie jedną komendą i przez wyznaczony czas, mogą budować. To pomaga w organizacji, to pomaga pilnować budowniczych i wyceniać wszystkie ich projekty na bieżąco.


3. Systemy

Tutaj wypowiem się krótko, systemy, które wprowadzane są z mojej ręki mają na celu obniżyć próg wejścia na serwer. Zaklęcia za HPP? To była propozycja, aby określić jednostkę czasu gry potrzebną, żeby czegoś się nauczyć. Nie chcemy, żebyście musieli siedzieć x godzin samemu na serwerze i monotonnie odgrywać naukę zaklęcia prowadząc akcję sam ze sobą, więc szukamy rozwiązania. Gdy jest 20 osób online, a 10 z nich woli grać sama naukę zaklęć, to w rzeczywistości na serwerze jest 10 osób online, reszta to duchy, z którymi nie wejdziemy w interakcję.

Przygotowujemy porządki na forum, przygotowujemy nowy spawn, przygotowujemy kreowanie postaci przy pomocy HPP, aby zachęcić graczy do gry i tworzenia postaci, które posiadają zalety, ale i widoczne wady, które mają realny wpływ na rozgrywkę. Dodatkowo wprowadzamy zupełnie nową mechanikę rozdziałów, które jak już wiecie, mają nadać serwerowi fabułę w postaci sezonów. Czasem będą wiązały się z nowościami na serwerze, czasem będą zwykłymi wydarzeniami, które ciągną się przez konkretny okres czasu i napędzają rozgrywkę dając graczom wiele tematów do rozmów, akcji oraz zagadek do rozwiązania.


4. Quidditch
To nowy skrypt, który może posiadać błędy w zeszłym roku IC prosiłem graczy o testy, doczekałem się jednego, w którym Majkel wymienił wszystkie błędy i jeszcze tego samego dnia zostały naprawione. Jeżeli widzicie błędy, należy je zgłaszać, najlepiej w wątku na forum w sposób czytelny opisując kroki, które zrobiliście, gdy błąd się pojawił.


5. Gospodarka serwera
Wprowadziliśmy Wam miniduty, którego nie chcecie używać, wprowadziliśmy jedzenie, którego nie kupujecie od graczy, każdy krok w tym kierunku spotykał się z hejtem, nawet taką zabawę jak łowienie ryb potrafiliście hejtować przez kilka tygodni, bo jak ma się szczęście, to można na tym zarobić więcej niż w Ministerstwie.

Kolejny problem, zastanówcie się, kiedy ostatni raz robiliście cokolwiek w Ministerstwie Magii? Dlaczego żaden auror nie zainteresował się śmiercią Aureliusa? Dlaczego nie przesłuchał świadków? Czy to pewne, że ta śmierć była naturalna? Czy ktokolwiek widział ciało? Dlaczego nikt się nie interesuje martwą Anną Margel? Ministerstwu nie chce się pracować i to wielki problem, którego ja nie mam jak rozwiązać.

Na początek, chcemy skupić gospodarkę na zaspokajaniu podstawowej potrzeby jedzenia, system "gotowania" jest w trakcie tworzenia, a smażenie ryb to jego próbka.


6. Propozycje
Tak jak wspomniałem w punkcie pierwszym, nie jesteśmy robotami i wiele sensownych propozycji zostało dawno wprowadzonych. Reszta, czeka w kolejce, która tylko się powiększa, gdy muszę nadzorować kolejne systemy na Haplu, HPP, przyszłą fabułę.



Wiadomości w tym wątku
Problemy Hapla. - przez FishFromSpace - 15.01.2020 19:36
RE: Problemy Hapla. - przez kubixgame - 15.01.2020 19:38
RE: Problemy Hapla. - przez Komishan - 15.01.2020 19:49
RE: Problemy Hapla. - przez merlin0 - 15.01.2020 20:02
RE: Problemy Hapla. - przez Jatina - 15.01.2020 20:19
RE: Problemy Hapla. - przez KapitanUkraina - 15.01.2020 20:48
RE: Problemy Hapla. - przez xjulkanulka - 15.01.2020 21:10
RE: Problemy Hapla. - przez Mapi - 15.01.2020 21:47
RE: Problemy Hapla. - przez em411 - 15.01.2020 21:48
RE: Problemy Hapla. - przez TestingNow - 15.01.2020 22:06
RE: Problemy Hapla. - przez em411 - 15.01.2020 22:33
RE: Problemy Hapla. - przez Kanalik - 15.01.2020 22:58
RE: Problemy Hapla. - przez KapitanUkraina - 15.01.2020 23:33
RE: Problemy Hapla. - przez Hallgraves_Family - 15.01.2020 23:42
RE: Problemy Hapla. - przez Adrian - 16.01.2020 00:19
RE: Problemy Hapla. - przez LENIWIECHERE - 16.01.2020 02:08
RE: Problemy Hapla. - przez em411 - 16.01.2020 04:00
RE: Problemy Hapla. - przez Narreid - 16.01.2020 09:29
RE: Problemy Hapla. - przez MrFrancuz - 16.01.2020 09:59
RE: Problemy Hapla. - przez Jatina - 16.01.2020 11:52
RE: Problemy Hapla. - przez Narreid - 16.01.2020 13:53
RE: Problemy Hapla. - przez KapitanUkraina - 16.01.2020 12:31
RE: Problemy Hapla. - przez KapitanUkraina - 16.01.2020 15:41
RE: Problemy Hapla. - przez CzarnaMoc - 16.01.2020 15:41
RE: Problemy Hapla. - przez LENIWIECHERE - 16.01.2020 16:44
RE: Problemy Hapla. - przez KapitanUkraina - 16.01.2020 17:19
RE: Problemy Hapla. - przez God - 16.01.2020 22:19

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten temat 1 gości



Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Theme by XSTYLED modified by Hapel Dev Team © 2015-2024.