Witaj!

Ankieta: Czy jesteś przeciwko ograniczeniu tworzenia zaklęć autorskich do 2 na 1 postać?
Nie posiadasz uprawnień, aby oddać głos w tej ankiecie.
Tak. (Musiałem powtórzyć odpowiedź, ponieważ ankieta nie pozwala na ustawienie tylko 1 odpowiedzi.)
62.50%
10 62.50%
Tak. (Musiałem powtórzyć odpowiedź, ponieważ ankieta nie pozwala na ustawienie tylko 1 odpowiedzi.)
37.50%
6 37.50%
Razem 16 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Petycja
Nieogar
Pracownik Hogwartu



Pracownik Hogwartu

Posty: 113
Tematy: 37
Gru 2014
451
#1
Witam. Całkiem niedawno zetknąłem się z dziwną zasadą, co do której słuszności posiadam silne wątpliwości. Jednakże - skoro administrator role play tak chce, należy to uszanować. Żyjemy jednak w kraju demokratycznym, dlatego też mamy prawo utworzyć na tym serwerze coś na wzór petycji skierowanej bezpośrednio do administracji role play, a także pośrednio do głównego administratora hapel.pl.
Opisując sytuację z mojej perspektywy... od zawsze sądziłem, że tworzenie zaklęć autorskich to odkrywanie ich, uczenie się i patentowanie. W końcu magia jest nieskończona, wiecznie nie poznana i ciągle odkrywamy coś nowego. Tworząc zaklęcie, odnajdujemy je w magii i stopniowo idziemy coraz bardziej naprzód, by w końcu dało się z niego poprawnie korzystać. Takiej interpretacji jednak nie mogę zrozumieć w połączeniu z zasadą dotyczącą limitu stworzenia zaklęć autorskich ograniczoną do 2. Dlatego też prosiłbym Was graczy o podzielenie się Waszą osobistą interpretacją tworzenia zaklęć autorskich czy też odkrywania ich, a także administrację Role Play, by określiła w jaki sposób oni interpretują tworzenie do użytku nowych zaklęć.
Chciałbym wiedzieć w jaki sposób obciąża to umysł czarodzieja, a także ogranicza jego kreatywność, a także... jakim cudem sprawia to, że posiadanie doświadczenia w odkrywaniu zaklęć uniemożliwia kontynuowanie tej czynności? Skoro jest limit do utworzenia maksymalnie 2 zaklęć autorskich, to jaki cel ma praca wynalazcy zaklęć? 2 zaklęcia i emerytura? Nie ma tego nigdzie wpisanego w regulaminie, zasada ta trafiła do mnie podczas odczytywania PW, w którym prosiłem o zgodę. Gdy zapytałem się administratora role play dlaczego nie ma o tym wpisu w regulaminie, uzyskałem taką odpowiedź:
Eryk napisał(a):Nie ma takiej potrzeby, gdyż szczegółowych informacji tego typu udzielamy indywidualnie, nie ma potrzeby robienia z regulaminu Trylogii, ma on uściślać tylko najważniejsze zasady.
Osobiście uważam, że jest taka potrzeba, ponieważ niedoinformowanie graczy jawnie doprowadza do nadania administracji masy bezsensownej pracy, której mogliby uniknąć. Tracą oni czas, który mogliby przeznaczyć na weryfikację innych podań, które są zgodne z ich zasadami. Szanuję decyzję administratora role play, dlatego zamiast dyskutować z nim na PW, wolę od razu napisać wątek w formie propozycji, gdzie gracze również wypowiedzą się na ten temat. Wierzę w to, że nie jestem pojedynczą jednostką, która nie lubi gdy zasady nie są wszystkim znane. Nigdy nie mamy przez to pewności, czy to co robimy jest poprawne.
Oczywiście nie musi być to w zwykłym regulaminie, może zostać utworzone coś w stylu "chorobliwie szczegółowy regulamin administracji role play i aktualne zasady udzielania zgód", żeby gracze nie myśleli, że zasady zostają wymyślane na szybko, by rzucać im kłody pod nogi.
To co by tu jeszcze wpisać... nie chcę zbytnio się rozpisywać, bo tak to nikt tego nie przeczyta Tongue
Proszę żeby oddawały swój głos tylko te osoby, które faktycznie uważają, że ta zasada powinna zostać zniesiona/zmieniona, czy cokolwiek powinno się wydarzyć. Celem tej petycji jest ochrona dobra wspólnego, będącego wspólną zabawą, która nie jest szykanowana przez zasady wymyślane na siłę. Nie jest to głosowanie, tylko wskazywanie ile osób popiera chęci zmiany i wie lub uważa że coś nie jest tutaj tak jak trzeba. Prosiłbym o powstrzymanie się przed archiwizacją lub kasacją tego wątku przed wypowiedzią w nim całej Wielkiej Trójcy Serwerowej.
NeverMore
Czarodziej




Posty: 558
Tematy: 12
Cze 2015
230
Ravenclaw
#2
CZy mógłbym prosić o rzetelną ankiete, która da też możliwość wypowiedzenia sie osobą, które są przeciwko?
Każdego czeka to samo, więc lepiej złap za kilof i...

[Obrazek: http://i.imgur.com/mbXeTSz.png]
Nieogar
Pracownik Hogwartu



Pracownik Hogwartu

Posty: 113
Tematy: 37
Gru 2014
451
#3
NeverMore napisał(a): (08.09.2016 02:24)CZy mógłbym prosić o rzetelną ankiete, która da też możliwość wypowiedzenia sie osobą, które są przeciwko?

Nie. To jest petycja, a nie głosowanie czy jakaś ankieta. Jeśli tak bardzo Ciebie to boli, drogi użytkowniku, stwórz własny wątek z własną ankietą/głosowaniem, bądź też petycją mającą na celu obalenie tej.
Najchętniej zrobiłbym petycję na stronie zewewnętrznej, jednak obawiam się że otrzymałbym za to %warna, co skończyłoby się dla mnie miesięcznym banem na forum.
Nie przeczytałeś tego co napisałem, ani też nie pomyślałeś o tym, że możesz po prostu wyrazić swoją opinię w komentarzu. Wszystko ma znaczenie.
Silexan
Mugol


 
#4
Ja tam uważam że ograniczenie dwóch zaklęć do jednej osoby jest głupie, ale głupi też jest kierunek w jakim tworzone są zaklęcia autorskie. Każdy tworzy broń śmiercionośną, która ma za zadanie krzywdzić innych a swoją mocą przebija magię pradawną. A nikt nie tworzy zaklęć które mogłyby rozwinąć uniwersum w ciekawy sposób dając jakąś zabawę. Myślę że gdyby tworzono czary które np. powodują że skórę człowieka pokrywa śluz jak u ślimaka, to by nie było problemu ponieważ administracja nie ograniczałaby powstawania.

Tak samo sprawa ma się z eliksirami autorskimi które są potężne, mają demonstrować siłę. Za to niewiele z tych które powstają zaspokajają codzienne potrzeby czarodziejów.
GrubszyNizReka
Mówili że mi ten hajs oddadzą :/




Posty: 1,368
Tematy: 40
Gru 2014
Gryffindor

#5
Już widzę te konwersacje na ts'ie, dlaczego nasz God Eld nie może mieć miliard spelliii ograniczenia, złodzieje administracja zła aarararararara

Ograniczenia tego nie byłoby pewnie gdyby jedynymi autorskimi zaklęciami na serwerze nie byłyby chodzące zaklęcia totalnej destrukcji, zabijania, mordobicia, vanisha i w podobie zresztą jak napisał Silexan powyżej.
God
Azkaban




Posty: 531
Tematy: 83
Gru 2014
Slytherin

#6
A teraz drogie dzieci
Lekcja z panem Godem

Jest to automatyczny proces, bo na haplu wszystkie pomniejsze akcje stanowią pewien przerywnik, który zawsze prowadzi do ostatecznej walki. Walka to główny wątek, wokół którego się wszystko toczy. Nie ma walki - gracze narzekają, że nic się nie dzieje. Tak to tutaj działa.
Codzienne życie czarodziejów, podlewanie mandragor w szklarni i picie herbatki z moczem wiedźmy na reumatyzm bywa nużące, ludzie po to tu przychodzą żeby zobaczyć spektakularne bitwy jak w HP i wziąć w nich udział.
Działalność naukowa podobnej materii nie jest na serwerze w żaden sposób nagradzana, tj. mówię tu o zaklęciach jak pokrywanie śluzem, układanie kostki rubika czy inne zaklęcie pierdnięcia. Ludziom szkoda tracić czasu na zaklęcia, które może i mają ciekawy efekt ale nic im nie dadzą - a szczególnie w momencie gdy jest ograniczenie do 2 zaklęć nikt nie będzie robił czaru, który nie przyniesie mu profitu.
Możecie już przestać na mnie szczekać, sądzę, że wytłumaczyłem kwestię.
Nieogar
Pracownik Hogwartu



Pracownik Hogwartu

Posty: 113
Tematy: 37
Gru 2014
451
#7
Moje zaklęcia są użytkowe, jednak niewłaściwie zastosowane doprowadzają do szkód. Co ciekawe, limit zaklęć nie zalicza się tylko do bojowych. Trzecie zaklęcie, które pragnąłem utworzyć miało być czysto pomocnicze-użytkowe, które mógłbym z czystym sumieniem opatentować. Skoro jednak jest taka zasada, wszyscy którzy widzą ten wątek, a jeszcze nie tworzyli zaklęć mają powody by nie tworzyć zaklęć czysto użytkowych. Tak jak God wspomniał - nie opłaca się, zwłaszcza gdy posiadamy limit do 2 zaklęć na postać.
No i też dodam od siebie że tworzenie zaklęć pod fabułę i samo odgrywanie nie ma sensu, gdy gramy w uniwersum, gdzie osoba będąca autorytetem dla całego kraju demokratycznego bez wahania używa w środku miejsc publicznych magii niewybaczalnej, a postacie IC nie buntują się.
C4mp3r
Czarodziej




Posty: 815
Tematy: 53
Gru 2014
899
Hufflepuff
#8
Jak dla mnie to najlepiej znieść limit i dodać przy tworzeniu jakaś "szanse na niepowodzenie" (/sprobuj <ileś tam>) jak się nie uda to ck czy tam trwałe uszkodzenia (zależy wszystko od tworzonego zaklęcia). Bo nie oszukujmy się, nawet w HP było tak, ze nastoletni Severus zrobił całkiem mocne zaklęcie czarnomagiczne, a matka Luny Lovegood przy tworzeniu zaklęcia wyleciała w powietrze.
Mapi
Antychryst Alchemista



Pracownik Hogwartu

Posty: 451
Tematy: 62
Sty 2016
712
Slytherin
#9
Za, raczej reszta osób wypowiadających się tutaj powiedziała dlaczego
PrawdziwyZiela
Udzielający się na forum



Donator

Posty: 1,341
Tematy: 59
Mar 2015
750
Hufflepuff
#10
Może nie CK ale jakieś uszkodzenie postaci. Można by rozwinąć tez ten limit i np. Zrobić tak, ze jedno zaklęcie ofensywne, jedno defensywne i bezlimitu resztę tj. Powiedział silexan.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten temat 1 gości



Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Theme by XSTYLED modified by Hapel Dev Team © 2015-2024.