Witaj!

Stanowczo zbyt długa propozycja
Froxel
Czarodziej




Posty: 247
Tematy: 29
Gru 2014
352
Gryffindor
#9
Ad.1.1:. Temat rzeka poruszany setki jak nie tysiące razy przez osoby, których na palcach dwóch rąk nawet nie zliczę. Było podejmowanych kilka prób unormowania systemu czasu, nawet robił to Eryk, ale wiemy jak było. Większość osób miała jego system z liczeniem czasu w głębokim poważaniu, dlatego zostaliśmy przy starej metodzie, którą doskonale każdy zna od najdawniejszych czasów serwera. Jest to metoda, która sprawdzała się kiedyś, sprawdza się teraz i pewnie sprawdzać będzie się w przyszłości. Rozumiem, że chodzi Ci tutaj o aspekt wyjaśnienia jak obecny rok wpływa na rozwinięcie świata nie tylko tego czarodziejskiego, ale też mugolskiego.
Dawno temu przyjęto, jeszcze na długo przed tym nim ja zostałem A-RP w 2013 bodajże, że upływ czasu nie ma wpływu de facto na sposób prowadzonej rozgrywki. Przyjęto, że jest to jedynie data umowna, aby po prostu zapewnić chociaż tą namiastkę chronologiczności. Lepiej dla wszystkich jak przy takim sposobie pojmowania świata serwerowego pozostaniemy. Wszyscy mówią, ze 2060 roku to już będą latające samochody i w ogóle - ludzie, ja Was proszę! Zygmunt III Waza pewnie sądził, że w 1700 roku ktoś wynajdzie sposób, żeby powozy z końmi latały, a jakoś do tego pory nie latają, zamiast tego wynaleziono inne rzeczy. Nie wiemy co w tym 2060 roku będzie, ja to pewnie nawet do tego nie dożyje to tym bardziej się tym nie martwię, więc nie zaprzątajmy sobie głów takimi pierdołami.
Czas w rozgrywce RP jest bardzo ciężki do uregulowania, dlatego na dużych polskich serwerach RP nikt na to nie zwraca najmniejszej uwagi.

Ad.1.2:. Tak też o tym kiedyś mówiłem. Wielką stratą dla serwera jest fakt, że zapominamy o jego historii IC. Nauczyciele Historii Magii od kilku lat wykładają tematy z podręczników napisanych kiedyś przez jakieś Kasie i Marysie Potter, które tworzyły Potterowskie Fancluby. Zapominają o ważnych wydarzeniach, które miały miejsce na serwerze jak chociażby III Bitwa o Hogwart (O tym jako nauczyciem HM uczyła kiedyś Żmija, plus dla niej.) czy Bunt Goblinów w 2014/15 (OOC oczywiście).
Denerwującym też jest fakt, że każdy nauczyciel kieruje się innym podręcznikiem, wykłada wiele rzeczy, które tak naprawdę wyssane są z palca. Cyrkulacja nauczycieli jest niestety częsta, więc i te podręczniki często się zmieniają. Rozwiązaniem na te bolączki jest stworzenie na forum działu zwanego "Biblioteka", gdzie zostałyby umieszczone podręczniki do każdego z przedmiotów, które obowiązują na serwerze. Jeśli znajdą się chętne osoby do zebrania najważniejszych informacji w takie właśnie formy podręczników - zapraszam, PW członków Ekipy stoi otworem. Takie rozwiązanie funkcjonuje w wirtualnych Hogwartach prowadzonych na stronach WWW i doskonale się sprawdza.

Ad.1.3:. A kto odpowiada za to szambo w największej mierze? Gracze.
Jakiś dzieciak biega z toporem, dlaczego? A, dlatego że jakiś śmieszek swojego czasu wrzucił taki topór do skrzynki z sekretem albo zrobił NPC sprzedającego "Plastikowy zabawkowy topór" i teraz biegają z nimi pozostałe osoby psując kompletnie takim czymś klimat. Oczywiście śmieszków, które takie rzeczy umieszczały w publicznych miejscach nie będę wskazywał palcem, bo ostatnio polecieli z banami. Jak to mówią o "martwych" źle się nie mówi, więc sobie odpuszczę.
Wychwalanie Odyna i innych Bogów? Proszę bardzo wystarczy spojrzeć na Hogsmeade, gdzie w ostatnim czasie Merlinowa ekipa wystawiła Żydowską Synagogę? Czy pasuje taki aspekt do rozgrywki? Nie. Czy psuje klimat? Nawet nie wiesz jak bardzo. Dlatego synagoga została wysetowana i jak jeszcze raz takie gówno ktoś postawi na serwerze to gwarantuje, że poleci następne //set 0. Skoro została taka synagoga postawiona to część osób pomyślała sobie - skoro ta część graczy, która lubuje się w żydowskiej religii postawiła sobie synagogę, to my chociaż będziemy wyznawać innych Bogów, żeby też mieć coś od siebie, dla siebie. I tak właśnie zapętla się błędne koło, które rodzi kolejne głupoty stwarzające problemy i jeszcze bardziej niszczące ten klimat, który mamy. Już nie wspomnę o świątyni wyznawców Merlinizmu, która swojego czasu była obok Hogsmeade, takie same gówno jak postawienie w centrum Hogsmeade synagogi. Oczywiście nie traktujcie tego jako ataku na kulturę Żydowską i ich religię, ale po prostu robienie czegoś takiego na serwerze o tematyce Harrego Pottera jest po prostu gównem, przez wielkie "G".
Kolejny przykład szamba? Proszę bardzo Loża Żydowska w Londynie, która też swojego czasu była miejscem grywalnym dla nielicznych kolesiów jednego kolesia. Nie muszę chyba palcem pokazywać, kto te gówna wprowadzał na serwer bo każdy doskonale o tym wie, a mimo tego nadal mu przyklaskuje.
Chcesz cofnąć się do czasów Voldemorta? To wytłumacz wszystkim, którzy tutaj grają, że cofamy rozgrywkę X roku i tracą oni wszystkie swoje postacie - historię,która napisali, domy, na które zapracowali, przedmioty o, które się starali, i których się dorobili, zgody na, które wydanie długo się ubiegali. Gwarantuje Ci, rzucą się na Ciebie z widłami i pochodniami, bo skoro tyle żalów wylewanych było podczas utraty postaci w drodze CK, to co dopiero będzie jak wszyscy stracą postacie z takiego widzi mi się administracji.
A o cofaniu czasu bez utraty postaci, zgód, majątków etc. mowy nie i nie będzie. Dlaczego z pewnością zapytasz. Dlatego, że gdybyśmy cofnęli czas do lat Voldemorta, a gracze nie stracili by kompletnie nic włącznie z postaciami, to takie cofnięcie nie ma większego sensu. Ludzie nie odgrywaliby tego jak należy, robili by dalej to co robią teraz, bo tak są przyzwyczajeni. Równie dobrze możesz wprowadzić Voldemorta w obecnych latach serwerowych i powiedzieć, że ktoś go wskrzesił po raz kolejny, a wiele by to nie zmieniło. Czasy książkowe wydają się ciekawsze od fabuły serwerowej dlatego, że wszystko jest tam zaplanowane w taki sposób, aby wzbudzało różne emocję u czytającego, inaczej książka by się nie sprzedawała. Jednak problem w tym, że gdybyśmy do takich czasów się cofnęli to należałoby grać w ściśle określony sposób. Oczywiście są dwa warianty - 1: trzymamy się książki i odgrywamy wszystko jak ze scenariuszem, 2: tworzymy własną historię, a wtedy niewiele mamy wspólnego z Harrym Potterem i po raz kolejny wchodzimy w błędne koło, gdzie jedynie co nas łączy to fakt, że jesteśmy czarodziejami wymachującymi patykami. Cofniesz czas, dasz te najważniejsze postacie do grywalności wybranej części osób i będziesz ściśle nadzorował to jak mają grać? Nikt nie chce grać szablonowa, każdy ma własny pomysł na kreowanie postacie. A co z pozostałymi? Będą dalej grali szaraków, którzy nie mają jakiegoś specjalnego wpływu na rozgrywkę skoro za rozwój wydarzeń odpowiadają kluczowi bohaterzy z Harrego Pottera.
Ani jedna, ani druga opcja mi się nie podoba i gwarantuje Ci, że większość osób nie wczułaby się w to jak należy.

Ad.2.1:. Tutaj nie będę się rozwodził. Emil z Medixem publicznie wspominali o nowym systemie zaklęć i nie jest to żadną tajemnicą, że w przyszłości problem ten ma zostać rozwiązany.

Ad.2.2:. System zgód, kolejna rzecz setki razy poruszana. Przedstawię Ci teraz sytuację ze strony A-RP. Byłem nim dwa lata ciągiem bez przerw, a potem kilkukrotnie przez pewne okresy czasu z przerwami więc jak nikt tutaj w tej chwili obecny jestem w stanie przedstawić Ci to z perspektywy osoby, która siedzi po tej drugiej stronie kabla.
Nie trzeba pisać prośby na całą stronę A4, ponieważ to, ze walniecie tekst długości rozprawki nie jest kompletnie brane pod uwagę. Większość z Was uważa, że A-RP oczekuje bardzo długich, złożonych próśb i pisząc je zapychacie większość zbędnymi zdaniami. Naprawdę, gdyby nie fakt, że jestem osobą dyskretną to wrzuciłbym Wam tutaj kilka perełek jak jedno zdanie jest upychane w prośbie ze 20 razy, który z różnymi epitetami. A to wszystko tylko i wyłącznie po to, żeby tekst był dłuższy, zwrócił uwagę A-RP i pokazał, ze Wam naprawdę zależy. Błąd moi kochani, największy błąd.
Administrator RP otrzymuje tyle próśb, że nawet nie chce mu się ich czytać od deski do deski, bo zabrakłoby mu czasu na inne obowiązki i na życie realne, które może część z Was nie wie, ale też zabiera bardzo dużo czasu, zwłaszcza jak się pracuje od rana do wieczora i po pracy wraca się zmęczonym. Jak ja czytałem prośby? Pomijałem cały zbędny tekst, jedynie przelatywałem go wzrokiem, żeby wyłapać czy nie ma tam czegoś istotnego, a skupiałem się głównie na argumentacji oraz informacjach dotyczących postaci. Tak naprawdę tylko te dwa aspekty w prośbie są istotne dla A-RP. W argumentacji większość z Was zawiera najważniejsze informację, które są potrzebne do rozpatrzenia prośby, a to co administrator musi wiedzieć o postaci też umieszczacie zazwyczaj w osobnym akapicie poprzedzającym argumentację. Naprawdę te wstępy do prośby na 20 linijek i zakończenia na kolejne 10 linijek możecie sobie odpuścić, szkoda Waszego czasu tego nikt nie czyta.
Takim więc sposobem ucinamy prośbę do dwóch akapitów, a jeszcze lepiej, gdy te dwa akapity zrobicie w formie punktów - idealne rozwiązanie, takie prośby zawsze kochałem.
System zgód i tak obecnie został dość mocno zmieniony. Administrator RP będący online na serwerze praktycznie zupełnie nie jest Wam potrzebny, ponieważ Moderacja ma możliwość rozstrzygania spraw spornych, udzielania odpowiedzi na Wasze pytania, które zazwyczaj kierowana do A-RP będącego online i do wielu innych informacji, które również udzielał A-RP, a moderacja wcześniej odsyłała własnie do niego zamiast na takie pytania odpowiedzieć.
Rozumiem też akcję, która została przedstawiona na Twoim screenie, ale to nie wina systemu zgód tylko mentalności tego gracza. A niestety takich graczy jest wielu.
Wspominałeś także o wydawaniu zgód dla postaci uczniów na zabójstwo drugiego ucznia. Dlatego cofniemy się wstecz w lata, kiedy byłem początkującym A-RP i plagą na serwerze były sytuację, gdzie komuś nudziła się jego własna postać, ale nie bardzo można było z niej zrezygnować dlatego gracze wymyślili sobie takie właśnie rozwiązanie. Jedna osoba, która znudziła się swoją postacią szukała sobie kolegi, który chcąc być oczywiście dobrym znajomym i pomóc koledze w potrzebie biegł do A-RP z prośbą o zgodę na CK tego pierwszego gracza. Zgody te wtedy nie były wydawane tak powszechnie jak za czasów moich następców, ponieważ nigdy nie popierałem wzajemnych CK wśród uczniów. Wtedy, gdy odmówiłem zaczynały się żale i pretensje, że jestem Administratorem, który ogranicza graczy i nie pozwala zrobić im tego czego chcą. A nadmienię, że wtedy samobójstwo również wymagało zgody od A-RP. Zostały wprowadzone początki archiwizacji postaci, którą Stella potem okaleczyła do tego stopnia, że ta archiwizacja wprowadzała większy syf, niż jej brak. Zupełnie jej system nie przypominał tego, który zaczynałem wprowadzać, i który na tamte czasy funkcjonował naprawdę sprawnie, likwidował syf, zamiast go wprowadzać. Nie dokończyłem pracy na tym "systemem" archiwizacji, to był czas mojego pierwszego odejścia z Hapla po kilku latach gry i ponad dwóch latach na randze A-RP. Po mnie przyszli kolejni administratorzy i wtedy przewinęło się ich wielu w porównaniu do tego ilu było ich wcześniej. Każdy zaczął mieszać po swojemu, wywalili większość tego co wprowadzała Żmija, co wprowadzał Yaku i co wprowadzałem ja i wtedy tak naprawdę dopiero zaczął się syf w Administracji RP. Weszło najwięcej tych przedmiotów z ***** o różnych właściwościach, przekomicznych zaklęć autorskich i właśnie między innymi te zgody na CK uczniów, o których wspomniałeś. Wybacz, ale musiałem się tutaj rozwinąć, żeby tą sytuację Ci nakreślić inaczej nie zrozumiałbyś o co mi chodzi.
Dlaczego uczniowie proszą o CK innych uczniów z pewnością wielu z Was zapyta. Sytuacja niebywale śmieszna, a sam spadałem z fotela ze śmiechu jak czytałem wiele takich próśb. To jakiś uczeń ukradł coś drugiemu, to obraził jakąś jego kuzynkę czy to tam siostra była (pozdrawiam, bo dalej grasz i pewnie to czytasz) i inne jakieś małe pierdólki. Więc ten drugi w zemście postanowił zabić tego pierwszego, no bo przecież dlaczego on działa na jego szkodę?! Nie ma innych rozwiązać, po co porozmawiać, pójść do nauczycieli z prośbą i interwencję jak można taką osobę zabić. O sposobach zabijania już nawet nie wspominam, bo od czasów, kiedy przeczytałem prośbę, w której jako sposób CK uwzględniono zabicie kogoś Rictusemprą, aby zaśmiał się na śmierć stwierdziłem, że publicznie nie warto o tym wspominać. Kreatywność kreatywnością, ale w granicach rozsądku kochani.
System zgód w obecnej formie jest dobrym rozwiązaniem, ma swoje wady, ale jeszcze nikt nie wynalazł systemu, których tych wad mieć nie będzie. Wiele rzeczy Wam usprawniłem, wiele koniecznych zgód wycofałem, Arvid też kilka wycofał. Więc naprawdę system zgód obejmuje jedynie rzeczy, które najbardziej tego wymagają. Bardziej skrócić się go nie da, a inne rozwiązania też przynoszą marne skutki i było to na przestrzeni lat testowane (ah te czasy, kiedy jedna osoba była wampirem, wilkołakiem i metamorfomagiem w jednym).

Ad.3.1:. O gospodarce mówił wiele nie będę. Moje zdanie w tej kwestii się nie zmieniło i trąbiłem o tym co sądzę o wielu lat, a każdy miał to w czarnej *****. Gospodarka serwera zaczęła sypać się w momencie, kiedy przyszedł hubcik99, który został Ministrem Magii i zaczął rozsypywać galeony na lewo i prawo - tutaj pole golfowe, tutaj teatr, tutaj kasyno... Długo by wymieniać. W pewnym momencie stwierdził, ze cały majątek, który ma Ministerstwo to on sobie weźmie, bo przecież on jest Ministrem i kto mu zabroni. To było wtedy 200 tysięcy galeonów jeśli się mylę, ja byłem jego Sekretarzem. Hubcik zabrał hajs, zwołałem posiedzenie Wizengamotu i wspólnie z merlinem, Erykiem i kimś tam jeszcze odwołaliśmy Hubcika. Po nim każdy kolejny Minister robił z galeonami co mu się żywnie podoba i defraudował ogromne sumy do własnej kieszeni. Robił to Eryk, robił to skład rządu Lambdaha (tak pamiętam jak co drugi Dyrektor Departamentu spierdzielił z hajsem, który był na wypłaty, a nie były to małe sumy), robił to rząd Merlina i z pewnością zrobi to kolejny rząd, jaki dopcha się do koryta.
Od każdej z tych osób te galeony wchodziły w obieg i tak naprawdę jeśli podliczymy ile tego wypłynęło, a wypłynąć nie powinno to beczki Xarcona nawet nie mają tutaj z czym konkurować, bo tego jego 2/3 miliony to mały pikuś.
Wypłynięcie takich kwot pieniędzy z kont frakcyjnych, które przeznaczone były na inne cele skutkowało tym, że z każdym nowym Ministrem te pieniądze dodawane były na nową komendą. Bo nowy Minister podnosił krzyk jaka to administracja jest do *****, bo nie chcą mu dać hajsu. Wiec dla świętego spokoju dostawał te galeony, które na koniec kadencji i w trakcie defraudował dla siebie. No, bo przecież skoro #Janusz #Biznesu dopchał się do koryta to dlaczego nie skorzystać?

Dlatego tłumaczę - konta frakcyjne powinny zostać zamrożone i nikt nie powinien mieć możliwości ich wypłacania.
Dla zainteresowanych tematem w spoilerze umieszczam Wam moje spojrzenie na taką opcję, którą gdzieś tam swojego czasu nabazgrałem w notatniku jako zarys pomysłu:
Ad.4:. Jedyne co powiem to po raz kolejny powtarzaną przeze mnie mantrę - mentalność ludzka jest źródłem problemów.
Jeśli ludzie nie zmienią swojego podejścia, a przede wszystkim mentalności tworząc jakieś kuriozalne synagogi, loże żydowskie, miasta przyszłości (gdzie nawet nie mamy tyle ludzi żeby Hogsmeade zapełnić, a co dopiero jakieś miasto), przedmioty z przedziwnymi właściwościami etc. To cały czas od tego kanonu będziemy odchodzić. A ostatnie kilka miesięcy jasno pokazały, że dzięki grupce osób od tego kanonu odeszliśmy jak nigdy przez te wszystkie lata funkcjonowania serwera. To Wam powinno dać kochani do myślenia.



Wiadomości w tym wątku
Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Mapi - 03.03.2018 21:12
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Woolf - 03.03.2018 21:56
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Froxel - 03.03.2018 23:14
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Froxel - 04.03.2018 01:07
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Mapi - 04.03.2018 09:45
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Joanne - 04.03.2018 13:54
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Mapi - 04.03.2018 13:57
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez C4mp3r - 04.03.2018 14:22
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Mapi - 04.03.2018 14:28
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Mapi - 04.03.2018 14:44
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Froxel - 04.03.2018 17:39
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Silexan - 04.03.2018 18:53
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Froxel - 04.03.2018 19:27
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Froxel - 05.03.2018 01:47

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten temat 2 gości



Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Theme by XSTYLED modified by Hapel Dev Team © 2015-2024.