Witaj!

Stanowczo zbyt długa propozycja
Tanatos
Azkaban




Posty: 4
Tematy: 2
Gru 2014

#11
Mimo tego, że nie gram czynnie, to jednak chciałbym dodać kilka wyjaśnień od siebie, bo temat jest ciekawy i myślę - warto go naświetlić. Wiem też, że liczyłeś na moją opinię w tej sprawie. Froxel celująco nakreślił ogólną sytuację, a zatem nie będę się powtarzał, tylko dopełnię to kilkoma spostrzeżeniami o które mnie pytałeś.

Kwestia przyszłości na serwerze jest drugorzędna. Główny problem leży tutaj, że znakomita większość graczy utożsamia przyszłość z naukowym futuryzmem. Uzupełnia rozgrywki o niekanoniczne aspekty (synagogi, loże żydowskie, wyznawcy Amala itp.), czy współczesne nowinki technologiczne, powoduje, że klimat obumiera i co więcej - powszechna opinia opiera się o błędne przeświadczenie, że rozwój to rezygnacja z dotychczasowych rozwiązań. Lekiem na to jest roztropny postęp, budowany na zrębach sagi, jako klimatyczne dopełnienie - a nie rewolucja, jak często bywało dotychczas.

Przykład z najnowszych wydarzeń - Imperium Magiczne. Pomijam też fakty, że wszystkich niemal ministrów od czasów Herpona wybrano niezgodnie z prawem, poza Famirem. Jeśli łamiemy zasady i nie spotyka się to z powszechnym oburzeniem, to znaczy, że dotknęliśmy dna problemu. 

Opowiem krótko o reformie czasu, jaką przeprowadziłem. Zmiana wynikła z tego, że gros graczy prosił o to by uszczegółowić czas, aby ten był bardziej realistyczny Projekt autorstwa Tornado4 leżał już od dłuższego czasu i został przeze mnie przystosowany do serwerowych realiów. W konsekwencji zmiana utrzymała się tylko dwa lata szkole (gdzie w tym pierwszym jako tako funkcjonowała, a w drugim - wegetowała). Jeśli chcesz poznać moją opinię na ten temat, to jest ona negatywna. Był to niewypał, który tworzył system nazbyt chaotyczny i rozbudowany jak na potrzeby kameralnej rozgrywki.

Rachuba czasu przydaje się wyłącznie do określania wieku (wybory na ministra) i do określania wydarzeń historycznych. Tutaj spełnia się tradycyjny system i uwierz - lepszego nie było i nie będzie. Jest prosty i zrozumiały.

Jeszcze jako Minister Magii, na którejś Radzie Nadzorczej (gdy jeszcze istniała) prosiłem, aby w Hogwarcie uczyć prawdziwej historii, tej serwerowej. Skoro wyjadacze opowiadają nowym graczom dzieje serwera OOC i spotyka się to z zainteresowaniem z ich strony, to czemu nie przenieść tego na grunt IC? Zamiast wałkowania ogólników, można dać im konkrety. Często niektóre tematy to zwykłe zmyślanie i bzdury nikomu nieprzydatne w grze. Czemu zatem nie zastąpić tego realną historią, którą tworzą gracze? Rada nic nie wskórała, gdyż żaden nauczyciel nie dysponował tak szeroką wiedzą i nikt nie miał zapału do tego, aby spisać najważniejsze fakty z dziejów. A szkoda. Masz okazję być pierwszy i wydać pierwszy podręcznik dziejów magii współczesnej, więc nie masz powodów do nudy.

System umiejętności był kulawy. To, że tak wyglądał to efekt ponagleń, aby go wprowadzić i koniec końców wyglądał jak wyglądał. I z pewnością nie był lepszy, niż system zgód. Owszem, jego idea mogła być miejscami korzystniejsza niż tradycyjny sposób, ale nie na tym etapie rozwoju. W każdym razie, to jest teraz, jest dobrym rozwiązaniem i zmierza w dobrą stronę.

Wspominasz o programach nauczania w Hogwarcie. Ile ja się swego czasu o to biłem. Niemal z każdym kolejnym dyrektorem, zarówno jako administrator i jako minister. Postulowałem, aby fundamentalne reguły mechaniki gry ustalała administracja rp, podpierając się opinią specjalistów-graczy. Co to oznacza? Tworzymy raz na zawsze jasne fundamentalne reguły funkcjonowania transmutacji, eliksirów, zielarstwa itd. Proste, krótkie i jasne ogólniki, których trzyma się każdy. To rozwiązuje problem tego, że każdy nauczyciel sam sobie rzepkę skrobie i w konsekwencji nikt nie wie, jaka jest prawda. Jeśli chodzi o szczegółowe programy nauczania, to postulowałem, aby dyrektor Hogwartu, którym jest osoba z łbem na karku, zatwierdzała programy nauczania (zazwyczaj każdy nauczyciel przychodził z własnym tobołkiem). Wtedy przynajmniej usunie się z grubsza nieprawidłowości, zanim wejdą w obieg. Spotkała mnie ogromna fala krytyki ze strony zwolenników koncepcji "liberalnego nauczyciela" gdzie każdy nauczyciel sam sobie ustala wszystko jak żywnie mu się podoba.



Wiadomości w tym wątku
Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Mapi - 03.03.2018 21:12
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Woolf - 03.03.2018 21:56
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Froxel - 03.03.2018 23:14
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Froxel - 04.03.2018 01:07
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Mapi - 04.03.2018 09:45
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Tanatos - 04.03.2018 13:22
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Joanne - 04.03.2018 13:54
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Mapi - 04.03.2018 13:57
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez C4mp3r - 04.03.2018 14:22
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Mapi - 04.03.2018 14:28
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Mapi - 04.03.2018 14:44
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Froxel - 04.03.2018 17:39
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Silexan - 04.03.2018 18:53
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Froxel - 04.03.2018 19:27
RE: Stanowczo zbyt długa propozycja - przez Froxel - 05.03.2018 01:47

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten temat 1 gości



Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Theme by XSTYLED modified by Hapel Dev Team © 2015-2024.