Witaj!

Problemy Hapla.
FishFromSpace
Czarodziej




Posty: 16
Tematy: 4
Lis 2018
36
#1

Wątek ten, stworzyłem jako pewnego rodzaju propozycja zmian na serwerze - nie chodzi o nastawianie ludzi przeciw innym i wywoływanie bezsensownych kłótni. Chodzi tylko o podsunięcie paru rzeczy, których nie tylko ja - a pewna grupa osób stwierdziła jako problem.

Jak wszyscy wiemy, coraz mniej osób widać codziennie na serwerze, coraz więcej osób odchodzi i niestety, ale nie wynika to z czystego przypadku i złego omenu - ma to swoją przyczynę, a nawet przyczyn wiele - na różnych, obszernych powierzchniach i polach. Aby przyczyny te wyłapać, zapytałem różne osoby, które Hapla odwiedzają i dalej nie postanowiły kompletnie wymazać z niego swojej aktywności.

Najpierw zajmiemy się więc głównymi tematami - tymi, które zebrały największą popularność. Potem dopiero przejdziemy do pojedynczych przypadków, których jakkolwiek sensowne jest poruszenie tutaj.

Najczęstszym i co za tym idzie najważniejszym tematem który był poruszany, jest
powszechna monotonia i opustoszenie świata dorosłych oraz uczniów. Obie te rzeczy oplatają je, wzmacniając się nawzajem - jedno jest przyczyną drugiego i vice versa. Ekipa Narratorów prawie że zaniechała narracji - ludzie rezygnują z tego powodu z gry, a kiedy narracja taka by zaszła, to osoby prowadzące ją również by się zniechęciły ze względu na małą liczbę uczestników. Jednakże taki jest tego sęk - trzeba zacisnąć zęby i robić to tak długo, aż przyniesie efekty. A jeśli efektów nie przynosi, problem nie występuje jedynie od strony graczy, a zarazem od strony osoby która zapożycza swojej twórczości na tym froncie. Brakuje swobody, która umożliwiłaby płynniejsze odgrywanie, są rzeczy które najzwyklej w świecie mają nałożony zbyt duży rygor - podobnie są rzeczy które rygoru mają za mało, jak chociażby rody czystokrwiste w których znajduje się znaczną większość graczy (zdaniem kilku osób). Tutaj wtrącę już luźniejszą propozycje, schodząc delikatnie na offtop - aby nagradzać jakoś postacie nie czystokrwiste, żeby gracze mieli jakikolwiek profit z robienia takowych. 

Potem, doszło do
tematu systemów. Ciągłe kłótnie, dzielenie się graczy na różne strony i straszna problematyczność wynikająca z nich. Sprostujmy sobie to wpierw - ostatnimi czasy poświęca się ogrom uwagi na same systemy, zamiast zająć się tym co powinno być tu głównym wątkiem - rozgrywką. Już na ten moment problemów jest wystarczająco dużo do rozwikłania, a dochodzą do tego kolejne, nowe - jak chociażby nauczanie, które jakoś przez wieki wieków nie sprawiało problemów, a teraz "wielkim" problemem stały się chęci ułatwienia wielu rzeczy i to w sposób nadmierny oraz podsuwanie wszystkiego graczom pod nos. Działania te, niby mające za zadanie uprzyjemnić ludziom grę, nie przyniosły żadnych widocznych efektów. Powinna istnieć widoczna różnica między kimś, kto spędza nad grą godzinę tygodniowo a kimś, kto godzin tych spędza paręnaście - a jednocześnie, sprawą administracji jest, aby nie pojawiał się wyścig szczurów polegający na tym, kto będzie silniejszy tak, by osoby które nie mają tyle czasu, również mogły czerpać przyjemność z gry. Z tego powodu też, w systemach nie należy używać wieku postaci jako głównego wyznacznika umiejętności, bo można być silniejszy od kogoś kto naprawdę poświęca się dla gry robiąc zwyczajnie postać 90 latka. Na dodatek, przez działania tego typu wielu osobom zostały zabrane wcześniej posiadane zaklęcia - czasem niesłusznie. Takie zabiegi nie dają nam równości szans, a wymuszają równość wyników. Zdecydowanie nie jest w to w porządku. Nerfienie transmutacji również jest niepotrzebne - można się odnieść tutaj przykładowo do zaklęć powodujących pogorszenie nastroju. Faktycznie, można nimi spowodować uczucie depresji, ale niemożliwe, aby ofiara takiego zaklęcia popełniła samobójstwo z tego powodu. W końcu ma pełną świadomość, że rzucono na nią czar, więc po prostu dużo gorzej się czuje. Zazwyczaj te oceny stawiane są przez osoby, które nawet nie zapoznały się z materiałem, gdyż nie otwierając podręcznika, uważają go za trudny. Wielu graczy twierdzi, iż to główny powód tego całego zamieszania.

Spłynęło też stety lub niestety wiele
zażaleń odnośnie naszego Head Admina - Emila. I tutaj z góry poproszę osobę tę o nie patrzenie na to jako chęć oczernienia jej, a wskazanie błędów, które w roli H@, nie w roli osoby rzeczywistej popełnia. Po pierwsze - słuchanie graczy, a dokładniej tego brak. Większość propozycji, które znajdujemy na kanale temu przeznaczonym, nawet jeśli mają sporo upvotów, nie zostają ani wprowadzone, a w większości nawet możliwie nie zwracana jest na nie uwaga. Nawet takie drobnostki, jak ustawienie gdzieś respawna danej randze (przykładowo) - w końcu ludzie zgłaszają je w głównej mierze właśnie po to, aby poprawić rozgrywkę sobie i innym. Na dodatek, sprawa z Francuzem. Dość nieprzyjemne było, kiedy wyznaczając pewien temat zamiast go w podpunkcie zrealizować, wyłapano wszystkie czyjeś błędy i zgromadzono do ogółów, wypisując je. Nawet, jeśli rzeczy te są prawdą - nie powinno się spraw z graczami załatwiać w ten sposób, szczególnie oznaczając go w wiadomości która trafić miała do wszystkich - jakby chciało się nastawić przeciw niemu graczy, cytując, "ale to Wy drodzy gracze powinniście Go ganiać za takie zachowanie, a nie my." Jeśli to nie administracja - która według założeń ma nie popełniać tyle błędów co gracze - trzymać ma właśnie tych graczy w rydzach, to kto, oni sami, gdzie osąd będzie przeróżny i może skończyć się na kłótniach? Jeśli istnieje jakiś problem w twoich oczach, Emilu, albo coś ci nie pasuje w czyjejś postaci - załatw to z tą osobą, nie mieszając w to innych, jeśli jest to niepotrzebne. Jednocześnie nie mówię o tym, by po cichu zabierać komuś postać - a o tym, by załatwić to w sensowny sposób, równocześnie nie niszcząc komuś rozgrywki.
Nie zapominajmy również o tym, że nie raz doświadczyć można było toksyczności na Haplu. Jeden zrzuca swoją irytacją na drugiego ze względu na odmienne zdania, albo zwykłe widzimisię. Sprowadza się to czasem nawet do używania wulgaryzmów skierowanych w stronę drugiej osoby - nie zawsze na poważnie, ale nie każdy też posiada wyczucie miejsca, osoby i czasu przez co może drugiego osobnika realnie sprowokować. Nie jest to o dziwo aż tak brane pod uwagę i karane, w końcu widzimy że takie rzeczy dalej się zdarzają i to notorycznie, najwyżej kończą się mute'm który w finale nie daje efektów. Powinno się to właśnie tępić, nie dopuszczać do zachodzenia takiego czegoś, bo nie tylko że psuje to krew innym to jednocześnie wprowadza złą atmosferę, obejmującą ogół, a nie tylko konkretny moment. Ciężko oczywiście usunąć to całkowicie - ale można to ograniczyć do minimum, wkładając w to nieco wysiłku.

---

/W tej części zaś, wypiszę trochę luźniejsze tematy i propozycję rzucone przez graczy od myślników:\


-
Ulepszenie systemu Quiditcha, a dokładniej usprawnienie jego działania. Dużym minusem, jest chociażby gra jako obrońca - jedyne, co robisz to stoisz przy bramce afcząc, a kiedy przyjdzie co do czego to naprawdę trudne wybronić kafla. Istnieje tak samo pare bugów - śnieżka zebrana z ziemi zalicza się podczas meczu jako zwykły kafel, czasem też gracza siedzącego na miotle nie można uderzyć, a co za tym idzie zabrać/odebrać kafla do momentu, w którym zejdzie i wejdzie z powrotem.

- Naprawienie sytuacji budowniczych Hapla, widać przecież jak na dłoni, że coś jest tu nie tak - osoby odchodzą, a zlecenia i prośby czekać potrafią czasem nawet ponad miesiąc, chociażby przez sam system budowania.              

Mobilizacja części zespołu weryfikatorów; zauważalnie aktywnych jest około dwóch, reszta sprawdza podania bardzo okazjonalnie i rzadko. Nie tylko, że sporo pracy przypada przez to na aktywnych, to wiele wątków potrafi być przez długi czas w oczekiwaniu na odpowiedź po poprawieniu ich.

- Rozruszanie serwerowej Gospodarki, na co propozycji było od groma po stronie graczy. Niestety większość z nich, gdzie odnieść można się do wcześniejszej wypowiedzi, nie zostało wypełnionych. Braki NPC'tów, miejsc i produktów, do tego dalej w życie nie weszło gotowanie. Widać również strasznie niskie zarobki za tydzień OOC, przykładowo - przy pracy w ministerstwie, wykupić obecnie dom bez innych źródeł zarobków niż pensja jest prawie że niemożliwe.

(wybaczcie za tęcze która powstała, chciałem zaznaczyć w jakiś szczególny sposób tematy. )
kubixgame
Pora na eksterminacje goblinów




Posty: 232
Tematy: 25
Sie 2015
201
Ravenclaw
#2
Geniusz proszę o brawo dla tego pana i głosujecie na mnie jako opiekun gospodarka prosze
Rebelianci się szykują
Komishan
Czarodziej




Posty: 12
Tematy: 2
Paż 2018
1
Hufflepuff
#3
........

okej, typ jest geniuszem. poprawienie quidd. +1
poprawienie gospodarki +1.

ogólnie zgadzam się z tym wątkiem w 3/4  ;/
merlin0
Weteran




Posty: 1,084
Tematy: 162
Gru 2014
2,523
Ravenclaw
#4
Ziela czemu nick zmieniłeś?
Jatina
Czarodziej




Posty: 133
Tematy: 26
Sie 2016
63
Gryffindor
#5
Jak dla mnie, ten wątek jest co najmniej 3 razy za krótki ;-;

Chociaż to co już wypisano, jest w stu procentach zgodne z prawdą
KapitanUkraina
Legendarny Gracz




Posty: 356
Tematy: 16
Sty 2019
71
Gryffindor
#6
cóż, za mało powiedziane o złej sytuacji, ale najbardziej mi zależy na rozruszanie Budów, gdyż inne lokacjie niż Hogsmeade i Hogwart, są opustoszałe, oraz zdeka brzydkie, bo Ottery to ostatnio była poprawiana chyba z 3 lata temu, nie wiem nie grałem wtedy, Budzi zajmują się tylko Hogsmeade i River Heights, które po przebudowie nikogo nieobchodzi.

//Edit. Jeżeli chodzi o błędy hapla to jest ważne to, że teraz nie pojawiają się w ogóle uczniowie klasa 1OOC, no i nie ma zbytnio z kim odgrywać, chyba że na lekcje, ale to troche co innego.
xjulkanulka
Czarodziej




Posty: 32
Tematy: 5
Sie 2017
83
Slytherin
#7
Otwarty wątek, jeżeli uważacie, że jest za krótki, dopiszcie, co wam leży na sercu. Dołóżcie do tego jakąś swoją cegiełkę, nikt wam nie broni.
Mapi
Antychryst Alchemista



Pracownik Hogwartu

Posty: 451
Tematy: 62
Sty 2016
712
Slytherin
#8
To ja dołożę, że dosłownie te same punkty, no może poza tym o budo, jest poruszany średnio dwa razy do roku, rok w rok od kiedy zacząłem tu grać.
em411
Head Administrator



Head Administrator

Posty: 363
Tematy: 61
Gru 2014
779
Hufflepuff
#9
Na wstępie, chciałbym powiedzieć, że cieszę się, że ktoś w końcu napisał ten wątek. Długo na niego czekałem i dobrze, że się pojawił. To znaczy, że wciąż przynajmniej niektórym zależy na Haplu.

Cytat:Najczęstszym i co za tym idzie najważniejszym tematem który był poruszany, jest powszechna monotonia i opustoszenie świata dorosłych oraz uczniów. Obie te rzeczy oplatają je, wzmacniając się nawzajem - jedno jest przyczyną drugiego i vice versa. Ekipa Narratorów prawie że zaniechała narracji - ludzie rezygnują z tego powodu z gry, a kiedy narracja taka by zaszła, to osoby prowadzące ją również by się zniechęciły ze względu na małą liczbę uczestników. Jednakże taki jest tego sęk - trzeba zacisnąć zęby i robić to tak długo, aż przyniesie efekty. A jeśli efektów nie przynosi, problem nie występuje jedynie od strony graczy, a zarazem od strony osoby która zapożycza swojej twórczości na tym froncie. Brakuje swobody, która umożliwiłaby płynniejsze odgrywanie, są rzeczy które najzwyklej w świecie mają nałożony zbyt duży rygor - podobnie są rzeczy które rygoru mają za mało, jak chociażby rody czystokrwiste w których znajduje się znaczną większość graczy (zdaniem kilku osób). Tutaj wtrącę już luźniejszą propozycje, schodząc delikatnie na offtop - aby nagradzać jakoś postacie nie czystokrwiste, żeby gracze mieli jakikolwiek profit z robienia takowych.

1. Narracje

Za nudę na serwerze odpowiedzialni są wszyscy, począwszy od graczy, aż po sam szczyt czyli władzę - ekipę serwera. Gracze nie kreują już ciekawych postaci, nie tworzą mini organizacji na terenie Hogwartu, nie psocą nauczycielom, nie włamują się do gabinetów, nie kradną książek z działu zakazanego. Kadra nie angażuje się poza lekcjami, zapomniała, że w Hogwarcie przede wszystkim liczy się dobra zabawa, a nie zakłuwanie jak w szkole OOC. Utrudnianie materiałów nie sprawia frajdy ani starym, ani nowym graczom. Narratorzy, po prostu się wypalili, część narracji osobiście wstrzymywałem na rzecz innych, ale te, które wstrzymałem z reguły były kierowane do małych grupek graczy. Wielokrotnie, kiedy zerkałem na logi serwera w godzinach nocnych narratorzy odgrywali tylko z jedną osobą, a chyba nie taki był cel ich roli, prawda?
Teraz przejdźmy płynnie do ekipy serwera, która tytułując się opiekunami własnej dziedziny, zapomnieli o tym, że są również moderatorami. Zapomnieli, że mogą z Wami grać, zapomnieli, że poza wydawaniem decyzji w swojej dziedzinie mają obowiązek urozmaicać Wam rozgrywkę, pilnować porządku i co najważniejsze, wydawać solidne i sprawiedliwe werdykty. Na koniec zostałem ja i Medix, czyli ta dwójka, która nie pracuje nad serwerem jak robot przez 24/7 na rzecz Hapla, spełniając od razu każdą propozycję. Za równo ja, jak i Medix mamy swoje życie poza serwerem Hapla, mamy swoje sprawy, swoje problemy, swoje osobne projekty, na które w chwili obecnej poświęcamy więcej czasu bo sprawiają nam więcej przyjemności, zyskujemy lepszy odzew od społeczności. Ale nie można nam zarzucić, że nie pracujemy nad rozwojem serwera. Medix stworzył dla Hapla jedyny działający silnik, który na wersji 1.12.2 w pełni obsługuje większość pluginów z Bukkita + modyfikacje z forgea. Naprawił drzwi w Little Tiles, które powoli będą wprowadzane na serwer w formie tajnych przejść.


2. Brak swobody oraz Francuz, jedno łączy się z drugim

Cytat:Brakuje swobody, która umożliwiłaby płynniejsze odgrywanie, są rzeczy które najzwyklej w świecie mają nałożony zbyt duży rygor - podobnie są rzeczy które rygoru mają za mało, jak chociażby rody czystokrwiste w których znajduje się znaczną większość graczy (zdaniem kilku osób). Tutaj wtrącę już luźniejszą propozycje, schodząc delikatnie na offtop - aby nagradzać jakoś postacie nie czystokrwiste, żeby gracze mieli jakikolwiek profit z robienia takowych.

Cytat:Na dodatek, sprawa z Francuzem. Dość nieprzyjemne było, kiedy wyznaczając pewien temat zamiast go w podpunkcie zrealizować, wyłapano wszystkie czyjeś błędy i zgromadzono do ogółów, wypisując je. Nawet, jeśli rzeczy te są prawdą - nie powinno się spraw z graczami załatwiać w ten sposób, szczególnie oznaczając go w wiadomości która trafić miała do wszystkich - jakby chciało się nastawić przeciw niemu graczy, cytując, "ale to Wy drodzy gracze powinniście Go ganiać za takie zachowanie, a nie my." Jeśli to nie administracja - która według założeń ma nie popełniać tyle błędów co gracze - trzymać ma właśnie tych graczy w rydzach, to kto, oni sami, gdzie osąd będzie przeróżny i może skończyć się na kłótniach? Jeśli istnieje jakiś problem w twoich oczach, Emilu, albo coś ci nie pasuje w czyjejś postaci - załatw to z tą osobą, nie mieszając w to innych, jeśli jest to niepotrzebne. Jednocześnie nie mówię o tym, by po cichu zabierać komuś postać - a o tym, by załatwić to w sensowny sposób, równocześnie nie niszcząc komuś rozgrywki.

Cytat:- Naprawienie sytuacji budowniczych Hapla, widać przecież jak na dłoni, że coś jest tu nie tak - osoby odchodzą, a zlecenia i prośby czekać potrafią czasem nawet ponad miesiąc, chociażby przez sam system budowania.

Cytat:- Rozruszanie serwerowej Gospodarki, na co propozycji było od groma po stronie graczy. Niestety większość z nich, gdzie odnieść można się do wcześniejszej wypowiedzi, nie zostało wypełnionych. Braki NPC'tów, miejsc i produktów, do tego dalej w życie nie weszło gotowanie. Widać również strasznie niskie zarobki za tydzień OOC, przykładowo - przy pracy w ministerstwie, wykupić obecnie dom bez innych źródeł zarobków niż pensja jest prawie że niemożliwe.



Tutaj nie będę ukrywał, że Hapel w ostatnim czasie mocno zmienił się pod względami swobody rozgrywki, ze względu na wiele negatywnych zachowań graczy. W ostatnim czasie, wielu graczy zaczęło podchodzić do rozgrywki na zasadzie "jeżeli coś nie jest zakazane, to jest dozwolone". Myślę, że idealnym przykładem lekkomyślności moderacji oraz nadużywania ich zaufania od strony graczy była organizacja prowadzona przez pewną postać, w której gracze narzucali moderacji swoje zdanie. "Uśmiercili" postać Yakushiego, który nigdy nie zginął w IC, odkopali Jego grób i stwierdzili, że są tam wszystkie Jego rzeczy.  To tylko jeden przykład z wielu, których nie chcę przytaczać, aby nie zdradzać ich wszystkich akcji. MrFrancuz, który zamiast szukać leku na chorobę w sposób magiczny domagał się od ekipy serwera szczegółów na temat wyglądu zarazków pod mikroskopem i innych dziwactw, które robi się w świecie realnym, zapominając, że żyjemy w świecie magii. Ostatecznie obraził się na mnie za to, że lek wynalazła Żmija na postaci Nory, bo jako jedyna łączyła fakty na temat świątecznej narracji. Zwyzywał i mnie, i Żmiję za to, że Jego 16 letnia postać nie była w stanie sama wynaleźć leku w ciągu kilku dni na nową i nieznaną chorobę.

Transmutacja zasługuje na osobny akapit, ponieważ ta sztuka stała się niesamowicie nadużywana właśnie przez brak limitów. Gracze sami nie wiedzieli na ile mogą sobie pozwolić, każdy spec od transmutacji mówił co innego, autorytetami w tej dziedzinie stał się Francuz, Rocky i Orion, a nie modno, który jako ówczesny Opiekun powinien utrzymać ich w ryzach i zadbać o to, żeby każdy posiadał łatwy dostęp do wiedzy w tej dziedzinie. Pierwszy lepszy przykład? Transmutowanie wrzątku dookoła głowy postaci z powietrza. Wrzątek miał poparzyć całą twarz i niemal udusić człowieka zaledwie w ułamku sekundy. Zaklęcie gorsze od czarnej magii. Wciąż mało? Transmutacja służyła jako narzędzie gwałtu i na tej podstawie drugi gracz musiał odgrywać akcję, która go brzydziła. Takie akcje powtarzały się wielokrotnie, jeden spec powie, że można, drugi mówił, że nie można i taka transmutacja mogłaby spowodować trwałe uszkodzenia w ciele ofiary. Stąd limity. Hapel wbrew pozorom, to nie miasto grzechu i gwałty nie są mile widziane.

Francuz stał się swego rodzaju symbolem nadużywania zaufania i wykorzystywania niedomówień od strony administracji. Nie dostał bana, Jego karą jest napiętnowanie zachowań, ku przestrodze innych. Właśnie dlatego, zachęcam Was do krytykowania takich zachowań i tłumienia ich już w zarodku, niezależnie od tego czy to Francuz, czy nie Francuz. Jeżeli widzicie, że ktoś próbuje nadużywać nieopisanych mechanik, napiszcie mu wprost: "Hej, to nie powinno tak działać, nie rób tak" lub zgłoście sprawę moderacji. To dla naszego wspólnego dobra. My nie będziemy musieli tworzyć nowych systemów i ograniczeń, a Wam lepiej będzie się grało.

Jeszcze w ramach ciekawostki dodam, że ostatecznie doradzałem Francuzowi jak grać postać bez zgód. O dziwo, okazało się, że można.

Odejdę już od tematu Francuza i skupię się na pozostałych aspektach ograniczania rozgrywki. Nie każdy Wasz pomysł jest super, nie każda propozycja czy zgoda na panelu, niezależnie od tego ile ma akapitów musi być zaakceptowana i musicie się z tym pogodzić. Wy widzicie w sobie super postać, najlepszego czarnego maga, a my widzimy problem, którego pozostali nie zaakceptują bo dlaczego postać z podania miałaby być lepsza od tak od ich postaci, które kreują od lat? Nie zgadzamy się na nic, co mogłoby zniszczyć rozgrywkę innym lub jest pomysłem, który był testowany przez nas wielokrotnie i nie spełniał swojej roli. Jeżeli coś odrzucam albo wycofuję, to nie dlatego, że Was nie lubię, a dlatego, że to nie pasuje do serwera i psuje grę. Czasem to boli, ale na dłuższą metę większość z Was potrafi zrozumieć, że wycofanie chociażby szóstego zmysłu, który wymuszał na każdym informowanie na dzień wcześniej jasnowidza, że chcemy go zabić w takim i takim momencie był bezsensowny.

Co do budowniczych, ograniczyliśmy swobodę budowania, ponieważ wielokrotnie nadużywali uprawnień robiąc remonty na życzenie graczy bez opłat, remontując Hogwart bez wiedzy dyrekcji. Na chwilę obecną, jedyne co muszą zrobić to poprosić o uprawnienia do budowania na danym regionie jedną komendą i przez wyznaczony czas, mogą budować. To pomaga w organizacji, to pomaga pilnować budowniczych i wyceniać wszystkie ich projekty na bieżąco.


3. Systemy

Tutaj wypowiem się krótko, systemy, które wprowadzane są z mojej ręki mają na celu obniżyć próg wejścia na serwer. Zaklęcia za HPP? To była propozycja, aby określić jednostkę czasu gry potrzebną, żeby czegoś się nauczyć. Nie chcemy, żebyście musieli siedzieć x godzin samemu na serwerze i monotonnie odgrywać naukę zaklęcia prowadząc akcję sam ze sobą, więc szukamy rozwiązania. Gdy jest 20 osób online, a 10 z nich woli grać sama naukę zaklęć, to w rzeczywistości na serwerze jest 10 osób online, reszta to duchy, z którymi nie wejdziemy w interakcję.

Przygotowujemy porządki na forum, przygotowujemy nowy spawn, przygotowujemy kreowanie postaci przy pomocy HPP, aby zachęcić graczy do gry i tworzenia postaci, które posiadają zalety, ale i widoczne wady, które mają realny wpływ na rozgrywkę. Dodatkowo wprowadzamy zupełnie nową mechanikę rozdziałów, które jak już wiecie, mają nadać serwerowi fabułę w postaci sezonów. Czasem będą wiązały się z nowościami na serwerze, czasem będą zwykłymi wydarzeniami, które ciągną się przez konkretny okres czasu i napędzają rozgrywkę dając graczom wiele tematów do rozmów, akcji oraz zagadek do rozwiązania.


4. Quidditch
To nowy skrypt, który może posiadać błędy w zeszłym roku IC prosiłem graczy o testy, doczekałem się jednego, w którym Majkel wymienił wszystkie błędy i jeszcze tego samego dnia zostały naprawione. Jeżeli widzicie błędy, należy je zgłaszać, najlepiej w wątku na forum w sposób czytelny opisując kroki, które zrobiliście, gdy błąd się pojawił.


5. Gospodarka serwera
Wprowadziliśmy Wam miniduty, którego nie chcecie używać, wprowadziliśmy jedzenie, którego nie kupujecie od graczy, każdy krok w tym kierunku spotykał się z hejtem, nawet taką zabawę jak łowienie ryb potrafiliście hejtować przez kilka tygodni, bo jak ma się szczęście, to można na tym zarobić więcej niż w Ministerstwie.

Kolejny problem, zastanówcie się, kiedy ostatni raz robiliście cokolwiek w Ministerstwie Magii? Dlaczego żaden auror nie zainteresował się śmiercią Aureliusa? Dlaczego nie przesłuchał świadków? Czy to pewne, że ta śmierć była naturalna? Czy ktokolwiek widział ciało? Dlaczego nikt się nie interesuje martwą Anną Margel? Ministerstwu nie chce się pracować i to wielki problem, którego ja nie mam jak rozwiązać.

Na początek, chcemy skupić gospodarkę na zaspokajaniu podstawowej potrzeby jedzenia, system "gotowania" jest w trakcie tworzenia, a smażenie ryb to jego próbka.


6. Propozycje
Tak jak wspomniałem w punkcie pierwszym, nie jesteśmy robotami i wiele sensownych propozycji zostało dawno wprowadzonych. Reszta, czeka w kolejce, która tylko się powiększa, gdy muszę nadzorować kolejne systemy na Haplu, HPP, przyszłą fabułę.
TestingNow
Robotyczny czarodziej




Posty: 424
Tematy: 48
Kwi 2017
428
Slytherin
#10
Współcześnie Hapel nie podejmuje żadnych akcji w sprawach w jakich jest taka akcja wymagana a zajmuje się rzeczami pomniejszymi i agresywnie uderza w pewne filary, na których serwer stoi. Doprowadza to wszystko do jednej wielkiej regresji. Najbardziej ubolewam nad tym, że serwer zaczął zabijać nawet kreatywność. Efektem tego, że wcześniej niektóre osoby nieumiejętnie stawiały granicę kreatywności doprowadzając do wydawania absurdalnych zgód, jest to, że teraz postanowiono się trzymać całkowicie "kanonu" i zablokowano większość rzeczy jakie można samemu stworzyć a także niesamowicie utrudniono rozwijanie czegokolwiek nowego nawet pozostającego w klimacie. Ukarano każdego gracza za błędy kilku osób, których administracja nie potrafiła dopilnować. Kanon HP, o którym mowa nie jest logiczny czy przemyślany. Jest bardzo elastyczny a dowodem tego jest ostatni film Fantastyczne Zwierzęta.
Zwalcza się jakąkolwiek oryginalność i zmusza się nas byśmy się trzymali zasad przy rozwoju postaci.
W jakim kierunku obecnie możemy rozwinąć postać? Nawet tak bardzo zachwalany ostatnio quidditch jest zbugowany. Ministerstwo otrzymało silnego kopniaka, który rozwalił tę strukturę a co za tym idzie wpadło w błędne koło odpychając od siebie graczy, których tak bardzo potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania.
Opiekunka CM gra sprzecznie z systemem. Emil powiedział, że zna jej postać na tyle długo, że wie, że to co robi nie jest złe. Żaden gracz jednak nie otrzymałby pozwolenia na takie ruchy i od razu byłby odprawiony z kwitkiem, że odwala, nie gra zgodnie z kanonem i ustalonymi zasadami a przede wszystkim systemem.
Problem stoi jeszcze dalej. Gracze nie widzą sensu rozwijania swoich postaci. Wszelkie cele są tylko krókodystansowe bo nigdzie dalej się nie da zajść czy z powodu zablokowania ścieżek, utrudnień, małej ilości graczy [wystarczy wejść na serwer by zobaczyć wieczorem jednego czy dwóch uczniów, którzy i tak przyszli na lekcje].
Słyszeliśmy niegdyś głośny krzyk, żeby wyrównać szanse osobom, które nie mają czasu na grę. Hapel właśnie się tym stał- minigrą przydzielania punktów, szybkiego rozwoju postaci, "równych" szans. Ale jakoś nie widzimy tych osób, które tak bardzo pragnęły tego czym Hapel jest teraz. Za każdym razem jednak kiedy dochodzi do dyskusji na shoutboxie ponawia się krzyk osób, które nie grają. Oczywiście, że mogą się wypowiadać. Ale mamy co mamy na serwerze.
Nawet proste zagrywki, akcje są cofane, blokowane z tego powodu, że administracja boi się, że czyjaś kreatywność wyjdzie poza granice. Nawet jeśli by to nikomu nie zaszkodziło a pozwoliło na rozwój historii, ciekawości, głębi danej postaci.
Większość wszelkich ostatnich zmian wyszła na gorsze. Sam zacząłem wbijać już tylko by poprowadzić lekcje by ktoś czasu i swojej nadziei na lepszą przyszłość nie stracił.
W jakim my kierunku dążymy? Żeby było klimatycznie? Zgodnie z kanonem? Hapel ma bawić a tak kontrowersyjne ograniczenia nudzą. Była taka obawa o to, że te wszelkie rozwoje odbierają chęci. Ale kiedy nie ma szans na rozwój to nawet nie ma jakichkolwiek chęci na grę.
Ludzie się boją nieznanych rzeczy, póki ich nie poznają. Poznanie to wysiłek.

Na sam koniec zostawię was z cytatem. "Gdybym nie miał farb, malowałbym błotem."
Tylko, że błoto ma zawsze ten sam kolor i staje się monotonne, nudne.

P.S.
Ludzie pytają o system gospodarki. Może w przyszłości nadejdzie, obecnie jednak:
"Moglibyśmy się chwilowo wstrzymać z tym systemem gospodarki?
Dokonczymy go w późniejszym terminie, bo najpierw chciałbym się zająć nieco innym, wyjątkowo nadużywanym aspektem gospodarki na Haplu" [14.10.19]


Edit wobec słów Emila:

Już z góry uprzedzę, że nie chodzi mi o chore zagrania nadużywania systemów a właśnie prowadzenie postaci bez zgód, gdzie zwykły artyzm akcji jest odbierany jako nadużycie przez co wymagana jest zgoda, która z góry zostanie odrzucona.
⛲Eviva l'arte. Wasze życie nic nie warte.⛲



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten temat 1 gości



Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Theme by XSTYLED modified by Hapel Dev Team © 2015-2024.