Witaj!

[Propozycja] Usprawnienie innych sfer rozgrywki.
Veenq
Ernie Lavenhart



Donator

Posty: 238
Tematy: 17
Paż 2015
96
Gryffindor
#11
^ Jak widać nadal za mało. A po drugie przy dobrej argumentacji, rozpisaniu się i pomyśle wszystko dasz radę załatwić. Ograniczenia są na tworzenie nie typów postaci, a postaci o danych umiejętnościach, predyspozycjach, genach i tak dalej. Kto wie? Może za sprawą tej "ustawy" otworzą się wrota do tworzenia bardziej rozbudowanych postaci? Każdy będzie próbował być na swój sposób wyjątkowy, a nie uśmiercał postać co kilka tygodni i tworzył nieudolnych przestępców, albo co gorsza... Zacytuję:

"Dla osoby, której wszystkie postacie tworzone są według tego samego, wyuczonego na pamięć wzorca; jak i osoby, która od zarania ulega pokusie tworzenia terminatora, wszelkie rozwiązania, które naprawiłyby świat dorosłych są szkodzące. Zamkną umysł na każdy z twoich argumentów, nie dopuszczając do myśli faktu, że jeśli świat dorosłych miałby zostać naprawiony, oni sami musieliby zrezygnować z praktyk, którymi go niszczą"
mumia1230
Dyrektor



Donator

Posty: 351
Tematy: 48
Gru 2014
836
#12
[Obrazek: YuMspoQ.jpg]

świat dorosłych nie istnieje bez przepisów OOC!
Veenq
Ernie Lavenhart



Donator

Posty: 238
Tematy: 17
Paż 2015
96
Gryffindor
#13
^ Na co dzień nie istnieje i jest wielka przepaść między rozgrywką w Hogwarcie a światem dorosłych. Nie tylko ze względu na "ustawy", ale też ze względu na graczy i ich aktywność. I jeszcze dużo brakuje do wyrównania.

Po drugie trzeba wziąć pod uwagę jak często taka aktywność dorosłych się zdarza i jak szybko się obniża. Jest to wykres z szybką hossą, szybką bessą i później się utrzymuje.

Przyznam się, że pierwszą rzeczą o jakiej pomyślałem to że powstała konfa na Skype i ktoś po prostu zwołał tych wszystkich ludzi (głównie przez niektóre nicki, które dostrzegłem). I nie mówię, że to jest źle! Tylko trzeba podejść racjonalnie do tematu i jeszcze raz przeanalizować wykres. Według mnie taka zmiana (opisana w propozycji) pomoże utrzymać wykres wyżej niż jest aktualnie/przez ostatnie lata.

(No chyba, że mamy jakiegoś geniusza z perswazją godną mistrza, która zdoła utrzymać aktywność ludzi na chociażby zadowalającym poziomie. Ktoś chętny?)
mumia1230
Dyrektor



Donator

Posty: 351
Tematy: 48
Gru 2014
836
#14
To jest przykład tego, że świat dorosłych nie potrzebuje debilnych nakazów, by go sztucznie reanimować, tylko potrzebuje akcji. Potrzebuje akcji, systemów, ficzerów i innych różnych pomysłów, które sprawiłby, że graczom chciałoby się tam grać.

Jeśli zaś twoim celem jest wyrównanie ilości graczy w świecie dorosłych i w Hogwarcie, to jedyną drogą jest właśnie zasranie serwera milionami ograniczeń. Wtedy i w Hogu i w świecie dorosłych będzie równo po 0 graczy.

Jeżeli jednak chcesz dążyć do tego, by świat dorosłych był podobny lub też większy od tego hogwardzkiego, to życzę powodzenia... Przypominam, że jest to serwer, gdzie bycie uczniem Hogwartu jest głównym trzonem rozgrywki.
merlin0
Weteran




Posty: 1,084
Tematy: 162
Gru 2014
2,523
Ravenclaw
#15
Jak ty chyba Veenqu nie grałeś nie wiem ile. W Hogu nie ma teraz prawie żadnych uczniów. Większość gra dorosłych lub dzieci przed Hogiem
Veenq
Ernie Lavenhart



Donator

Posty: 238
Tematy: 17
Paż 2015
96
Gryffindor
#16
mumia1230 napisał(a): (30.06.2017 21:39)Trudno dziwić się ludziom tego, że nie chcą grać jako dorośli, jeśli świat dorosłych kończy się na zarabianiu pieniędzy, których nie mamy na co wydać lub/i ewentualnie sporach między aurorami/organizacjami przestępczymi, gdzie gra obu stron to w 90% kłótnie OOC.

Odnosząc się do tego i innych twoich postów (bo u innych nie znalazłem na prawdę dobrych argumentów) przyznaję Ci rację. Faktycznie, zabrałem się do propozycji od złej strony i wina nie do końca leży w braku ograniczeń (choć i te często się przydają), a w mentalności graczy oraz tego jak tworzone są postacie i jak wydawane są zgody, a w to już wchodzi administracja. Pomyślę, podyskutuję i może wpadnę na coś jeszcze.
Oczywiście decyzja nadal leży w rękach administracji, jednakże mi już się skończyły argumenty popierające tą propozycję. Ma w sobie plusy i minusy, ale oczywiście będzie trzeba też przemyśleć inne sprawy dotyczące świata dorosłych.

merlin0 napisał(a): (03.07.2017 18:15)Jak ty chyba Veenqu nie grałeś nie wiem ile. W Hogu nie ma teraz prawie żadnych uczniów. Większość gra dorosłych lub dzieci przed Hogiem

To nadal nie oznacza, że nie jestem na bieżąco. Konwersacje Skype, Discord, Forum, kontakty z innymi graczami. Tego trochę jest. Może nie jestem wplątany we wszystkie środowiska, a z niektórych jestem nawet wypychany, jednak daję radę dowiadywać się pewnych rzeczy z innych źródeł.
mumia1230
Dyrektor



Donator

Posty: 351
Tematy: 48
Gru 2014
836
#17
Sam problem jak najbardziej do rozwiązania, ale innymi metodami.
Deleted
Mugol


 
#18
Możemy nałożyć jeszcze dodatkowe ograniczenia i kazać komuś tworzyć taką, a nie inną postać. Pytanie tylko, czy to zda egzamin? Kiedyś dyskutowaliśmy o tym pomyśle, aby na każdym koncie musiała być postać z innej kategorii (np. dorosły, uczeń, dziecko), by nie dublować dwóch kategorii. Byłem tego (i chyba nawet jestem) gorącym orędownikiem, ale nie nie jako odgórnego nakazu, ale opcjonalnej sugestii. Bo znowu czym innym jest tworzenie dwóch postaci dorosłych, które są jak ogień i woda, a co innego jest tworzyć dwóch wyspecjalizowanych panów od eliksirów. 

W gruncie rzeczy, gracz musi lubić grać tym co sam wykreuje, gdyby jeszcze nie przywiązywał się emocjonalnie do niej, a potrafiłby nią grać tak jak aktor wciela się w postać teatralną, to byłoby przecudnie. Znowu, tworzenie co rusz takiej samej postaci, której wątkiem przewodnim są np. eliksiry, a zmienia się tylko wygląd, albo pochodzenie, to też znowu zakrawa na brak kreatywności (i przy okazji zachodzi na pewien punkt regulaminu). Nawet dyskutowaliśmy o tym, czy aby nie dobrym wyjściem byłoby usunięcie multikont w zupełności, w myśl jeden gracz-jedna postać. Być może wpłynęłoby to korzystnie na czas gry, jakość akcji itd., ale mogłoby to drastycznie obniżyć ilość graczy. 

Pozostaje więc tylko liczyć, że po jakimś czasie każdy gracz dopuści do siebie myśl, aby samemu się ograniczać w swoich zapędach. W końcu nie wszystko co dozwolone jest uczciwe i zyskujące łaskawy ogląd w oczach innych. Trzeba też traktować grę jako przyjemność i odskocznię, a nie obowiązek, wtedy wszystko nabiera zupełnie nowego znaczenia. Warto wczuć się w grę postaci, a nie w grę postacią (brawa dla tych, którzy wyczuwają różnicę w znaczeniu tych zestawień słownych). Czasem warto grać na żywioł bez przygotowania i ustalania wszystkiego OOC i zobaczyć co samo wyjdzie z akcji. W końcu porażka postaci, jej śmierć to nie tragedia dla nas, tylko dla świata in character. Swoją drogą, to już mało kto chyba odgrywa żal po śmierci bliskiej mu osoby, a o noszeniu żałoby to już nikt chyba nie pamięta.

Świat dorosłych faktycznie mało na możliwości rozwoju tak na pierwszy rzut oka. No bo co? Uniwersytet? Nie każdemu chce się powtarzać to, co robił w Hogwarcie. Czasem warto po prostu samemu organizować jakieś wątki, zamiast czekać, aż ktoś za nas to zrobi. Chociażby wspólne wypady z przyjaciółmi postaci w jakimś tam celu, albo doskonalenie swoich umiejętności. A propos umiejętności. Dziwnie można zaobserwować fakt, że nawet osoby z Wybitnym po szkole uważane są za wybitnie zdolnych i umiejących już wszystko. Szkoła to jednak tylko podstawy i wszystkiego się tam nie da nauczyć. Jeśli ktoś w życiu realnym ma celujący z historii, to nie wiadomo jakby się starał to całej historii nigdy nie wkuje.

Myślę, że najbardziej owocny będzie sposób, kiedy to każdy sam zacznie nad sobą i swoją grą, swoją postacią pracować. Wtedy gra stanie się przyjemnością. Terminatorstwa, nijaczenia i innych chwytów poniżej pasa nie można całkowicie wyeliminować, ale w końcu - mamy ekipę, która czujnym okiem obserwuje każde takie zachowania.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten temat 1 gości



Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Theme by XSTYLED modified by Hapel Dev Team © 2015-2024.