**Do osób, które pisały Standardowe Umiejętności Magiczne ze Starożytnych Run i wszystkich, którzy będą rozpoczynać naukę w trzeciej klasie [OOC: II klasie] przylatuje sowa, trzymająca w dziobie kopertę z listem nakreślonym ładnie czarną kursywą brytyjską.**
Drogie Uczennice,
Drodzy Uczniowie,
gratuluję Wam wyników, jakie uzyskaliście na egzaminach dzięki swojej ciężkiej pracy, wiedzy i umiejętnościom. Mam nadzieję, że dotychczasowe sukcesy będą dla Was motywacją do sięgnięcia po nowe wyzwania. Chcę Wam zaproponować podróż w świat starożytnych run.
Niebawem spotkamy się po raz pierwszy w szkole. Dla wielu z was oznacza to wybór przedmiotów dodatkowych, na które będziecie uczęszczać. Chcę zachęcić Was do tego, byście podjęli wyzwanie uczenia się starożytnych run. Niektórzy z Was mają za sobą już styczność z tym przedmiotem, a dla wielu z Was będzie on zupełnie nową przygodą.
Na naszych lekcjach będziemy zajmować się głównie runoznawstwem i źródłoznawstwem. Poznacie najważniejsze alfabety runnicze. Dowiecie się co wspólnego ma byk z Grecją, o czym śniono we wczesnośredniowiecznej Danii, a także poznacie proces decyfracji. Będziemy też zajmowali się odczytywaniem inskrypcji i zapisanych runami tekstów oraz sporządzimy kilka własnych napisów. W klubie run z chętnymi będziemy uczyli się podstaw gramatyki run latyńskich, czyli łaciny. I jeszcze wiele, wiele więcej.
Do zobaczenia już we wrześniu!
G. Procter