25.06.2016 15:25
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.08.2019 17:26 przez Pecie. Edytowano w sumie 6 razy.)
PROTEGO HORRIBILIS
FIANTO DURI
PROTEGO MAXIMA
PROTEGO TOTALUM
REPELLO INIMIGOTUM
REPELLO MUGGLETUM
W związku z coraz częstszym wykorzystywaniem barier do nieregulaminowych celów wprowadza się następujące regulacje:
[1] Bariera nie może być rzucona na jakąkolwiek żywą istotę (człowieka, stworzenie itd.), tylko na materię nieożywioną, taką jak budynki, połacie terenu czy przedmioty.
[2] Długo nieodnawiane bariery słabną, aby zapewnić im najwyższą siłę trzeba cyklicznie je odnawiać (ok. raz na tydzień).
[3] Bariery nie wywołują wyczerpania mocy rzucającego, gdy są bierne. Moc pobierana jest wyłącznie w momencie rzucania bariery, lub próby jej przełamania przez intruza.
[4] Umiejętność używania zaklęć ochronnych nie wymaga zgody, co nie oznacza że jest to prosta sztuka. Stopień trudności rzucania barier można przyrównać do trudności opanowania cielesnego patronusa.
[5] Administrator zastrzega sobie prawo do nieuznawania rzuconej bariery w przypadku, gdy ma poważne wątpliwości, co do jej mocy magicznej rzucającego.
[6] Przy miejscu, gdzie znajdują się bariery, wymaga się posiadanie tabliczki z informacją o nich.
[7] Bariera Anty-Deportacyjna jak i bariera Anty-Aportacyjna działa również na rzucającego.
[8] W jednym momencie czarodziej jest w stanie utrzymywać tylko trzy bariery i trzy zaklęcia ochronne.
bariera odporna na wszystkie zaklęcia, z wyjątkiem Zaklęć Niewybaczalnych, działa również odpychająco na wszystkich, którzy są potencjalnymi wrogami
FIANTO DURI
bariera odporna na wszystkie zaklęcia, z wyjątkiem Zaklęć Niewybaczalnych, wzmacnia wszystkie inne bariery w jej obrębie
PROTEGO MAXIMA
bariera przeznaczona do ochrony dużych obiektów, nieodporna na Zaklęcia Niewybaczalne i magię starożytną
PROTEGO TOTALUM
bariera przeznaczona do ochrony małych obiektów, sprawia, że obiekt trudniej wykryć, nieodporna na Zaklęcia Niewybaczalne i magię starożytną
REPELLO INIMIGOTUM
bariera dezintegracja osoby (odrzuca je na odległość od 2 to 10 metrów i wywołują krótkotrwałe rozkojarzenie), które chcą ją przekroczyć
REPELLO MUGGLETUM
bariera ukrywa miejsce przed mugolami, zależnie od woli rzucającego działa odpychająco, lub modyfikuje widziany przez mugoli teren
SALVIO HEXIA
bariera maskuje obecność ludzi na jej obszarze, słabo chroni przed zaklęciami
CAVE INIMICUM
bariera wykrywa nadchodzących wrogów (w obrębie 30 kratek od bariery) i natychmiast informuje o tym rzucającego
ZAKLĘCIE ANTY-DEPORTACYJNE
bariera uniemożliwia deportację z miejsca objętego barierą, zależnie od siły rzucającego i mocy deportującego - można je przełamać
ZAKLĘCIE ANTY-APORTACYJNE
bariera uniemożliwia aportację w miejscu objętęym barierą, zależnie od siły rzucającego i mocy aportującego - można je przełamać
SALVIO HEXIA
bariera maskuje obecność ludzi na jej obszarze, słabo chroni przed zaklęciami
CAVE INIMICUM
bariera wykrywa nadchodzących wrogów (w obrębie 30 kratek od bariery) i natychmiast informuje o tym rzucającego
ZAKLĘCIE ANTY-DEPORTACYJNE
bariera uniemożliwia deportację z miejsca objętego barierą, zależnie od siły rzucającego i mocy deportującego - można je przełamać
ZAKLĘCIE ANTY-APORTACYJNE
bariera uniemożliwia aportację w miejscu objętęym barierą, zależnie od siły rzucającego i mocy aportującego - można je przełamać
W związku z coraz częstszym wykorzystywaniem barier do nieregulaminowych celów wprowadza się następujące regulacje:
[1] Bariera nie może być rzucona na jakąkolwiek żywą istotę (człowieka, stworzenie itd.), tylko na materię nieożywioną, taką jak budynki, połacie terenu czy przedmioty.
[2] Długo nieodnawiane bariery słabną, aby zapewnić im najwyższą siłę trzeba cyklicznie je odnawiać (ok. raz na tydzień).
[3] Bariery nie wywołują wyczerpania mocy rzucającego, gdy są bierne. Moc pobierana jest wyłącznie w momencie rzucania bariery, lub próby jej przełamania przez intruza.
[4] Umiejętność używania zaklęć ochronnych nie wymaga zgody, co nie oznacza że jest to prosta sztuka. Stopień trudności rzucania barier można przyrównać do trudności opanowania cielesnego patronusa.
[5] Administrator zastrzega sobie prawo do nieuznawania rzuconej bariery w przypadku, gdy ma poważne wątpliwości, co do jej mocy magicznej rzucającego.
[6] Przy miejscu, gdzie znajdują się bariery, wymaga się posiadanie tabliczki z informacją o nich.
[7] Bariera Anty-Deportacyjna jak i bariera Anty-Aportacyjna działa również na rzucającego.
[8] W jednym momencie czarodziej jest w stanie utrzymywać tylko trzy bariery i trzy zaklęcia ochronne.
Powyższe postanowienie jest rozwiązaniem tymczasowym, do czasu prowadzenia skryptowego systemu umiejętności i może ulec zmianie.