Witaj!

[Propozycja] Języki i bariery
Deleted
Mugol


 
#11
To i tak nie likwiduje słuszności przesłanki, że fakt zgłoszenia bariery, aby postawić tabliczkę, czy ustawić komunikat, jest zbędny.
Froxel
Czarodziej




Posty: 247
Tematy: 29
Gru 2014
352
Gryffindor
#12
Jeśli chodzi o sam system języków to wciąż trwają nad nim pracę od strony technicznej, więc wszelkie zastrzeżenia w funkcjonowaniu czy pomysły możecie kierować do Pecie, który się nim zajmuje.
Kwestia gwiazdek była już poruszana w trakcie tworzenia systemu języków, jednak została ona odrzucona ze względu na fakt, zbędnego zaśmiecania czatu oraz oszpecania.
Wyobraź sobie, że wchodząc na serwer, jako nowy gracz widzisz akcję w stylu - *mówi po norwesku.* ******* ** ******* *** ************** ** ************** ************.
Połowa czatu byłaby w takiej sytuacji zaspamiona gwiazdkami, które nic do rozgrywki by nie wnosiły, przesłaniałyby inne odgrywane przez graczy akcję, które pozostali mogą spokojnie zrozumieć. Ponadto wyglądałoby to po prostu szpetnie i odstrszająco - nawalone dziesiątki gwiazdek, które nic nikomu nie mówią, a tylko rażą w oczy. Wystarczy już, że prefixy, ranga i nick zajmują połowę linijki, nie potrzebny jest jeszcze dodatkowy spam gwiazdek.
Owszem po ilości gwiazdek możesz wywnioskować długość wypowiedzi, ale czy coś jeszcze? Niestety po za zrozumieniem długości składni nie niesie to ze sobą nic więcej jak zbędny spam i oszpecanie czatu dla pozostałych użytkowników. Nikt tak naprawdę nie będzie siedział i liczył gwiazdek, żeby domyślić się co za słowa zostały tam zaszyfrowane. Większość osób tocząca akcję między sobą z pewnością odchodziłaby kawałek dalej, żeby uniknąć zaśmiecania czatu przez gwiazdki, które jedynie przeszkadzałyby im wizualnie w akcji.
Jeśli już chcesz znać długość wypowiedzi to możesz o to zapytać gracza przy pomocy komendy /do, o której spora część osób zapomina. Jeśli jednak miałoby to zostać rozwiązane skryptowo, żeby za każdym razem nie było trzeba pytać delikwenta jakiej długości była wypowiedź to trzeba byłoby pomyśleć nad bardziej estetycznym wyglądem takiego rozwiązania, które nie zajmowałby miejsca kilkunastoma czy kilkudziesięcioma gwiazdkami.
O wiele odpowiedniejszym i bardziej dyskretnym rozwiązaniem byłoby dodanie przed akcją ilości słów przykładowo w kwadratowym nawiasie, które podliczałby sam skrypt. Takie rozwiązanie byłoby o wiele milsze dla oka, niż wulkan gwiazdek. To jednak pozostaję w geście Pecie, który musiałby pomyśleć jak tą sprawę rozwiązać od strony technicznej skryptu.

Natomiast jeśli chodzi o bariery i adnotację w wykazie zgód to sprawa na przestrzeni ostatnich dni (w sumie 2 miesięcy) uległa zmianie. W tej sprawie też na dniach będzie postanowienie, jednak praca i życie prywatne zajmuje mi na tyle czasu na ten moment, że musicie się uzbroić w cierpliwość.
Nie będę tutaj dokładnie rozpisywał całego rozwiązania, bo taki opis pojawi się w postanowieniu. Wspomnę jedynie, że proste bariery ochronne, które rzucała przykładowo Hermiona w siódmym tomie zostaną całkowicie wycofane z wykazu zgód i informacji. Całość będziecie przeprowadzali własnoręcznie na serwerze przy pomocy skryptu dodającego do cuboida informację o nałożonych barierach, które inny gracz może sprawdzić komendą znajdując się na określonej parceli.
Na ten moment również uważam za zbędne informowanie A-RP o nałożonych prostych barierach na jakąś lokację zwłaszcza, że takie wiadomości wymagają ode mnie jedynie odpowiedzi "Zrozumiałem. Umieść odpowiednią informację o barierach na budynku." - nigdzie nie jest to zapisywane na żadnej liście. Jednak do czasu wprowadzenia zmian musicie się do tego stosować.
Sprawę barier omawialiśmy z Emilem już jakieś dwa miesiące temu, podobnie jak sprawę z wycofaniem zgód na broń białą, którą poruszał Lambdahh. Jednak przed wycofaniem/wprowadzeniem czegoś trzeba rozważyć wszystkie za i przeciw, przygotować rozwiązania w tej sprawie zarówno od strony rozgrywki jak i technicznej. Do tego dochodzi jeszcze życie prywatne.
Oboje z Emilem jesteśmy dorośli, pracujemy, każdy z nas ma swoje życie i problemy prywatne. Medix również ma wiele spraw na głowie, życie i problemy prywatne, edukacja, wszystko to również pochłania mu sporo czasu tak samo jak mi czy Emilowi.
Jest wiele spraw, które były już poruszane, nad wieloma trwają pracę, wiele zmian zostało już wprowadzonych - wszystko wymaga, jednak czasu. Musicie też zrozumieć, że każdy z nas skupia też sporą część czasu na sprawach prywatnych, więc nie możemy usiąść i wprowadzić wszystkiego na jeden rzut. Ponadto wiele spraw wymaga naprawdę sporo dyskusji przed wprowadzeniem, to również w pewnym stopniu ten czas wydłuża.
Pecie
Częsty bywalec



Donator

Posty: 310
Tematy: 23
Cze 2015
282
Slytherin
#13
Na okres testowy zmieniłem "**Mówi po (nazwa języka)**" na szyfr Cezara, jak wyżej wspomniał Polwert. Osoby, które nie mają jeszcze dostępu do języków mają szansę wykazania się (w najbliższym czasie będę sprawdzał czy każda z osób ma podstawy IC do posiadania skryptowego używania języków).

Sprawę barier wyjaśnił Froxel.

Zamykam, przenoszę.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten temat 1 gości



Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Theme by XSTYLED modified by Hapel Dev Team © 2015-2024.