16.09.2017 14:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.09.2017 14:55 przez Mapi. Edytowano w sumie jeden raz.)
Moja propozycja jest dość prosta, a mianowicie dodanie do ogólnego systemu rozgrywki możliwości rzutu kostkami. Mamy komendę, która to umożliwia wyrzucenie ilości od 1 do 6, jednak no nie jest ona wystarczająca i nie pełni ona tej funkcji, którą powinna wg mojej propozycji.
Powinna zostać dodana komenda, która pozwalałaby wylosować daną cyfrę. Mogłoby to zdziałać na zasadzie rzutu kostką, zwykłego losowania, jakkolwiek. Tutaj przykład, jak by to mogło wyglądać:
/losuj [ilość maksymalna]
**Wylosowałeś [ilość]**
Czyli przykładowo:
/losuj 20
**Wylosowałeś 13**
Miałoby to dość prostą funkcję, a mianowicie możliwośc określenia niektórych sytuacji, gdzie tylko szansa procentowa jest niewystarczająca. Przykładowo weźmy sobie taki przykład, wzięty z dzisiejszej rozgrywki, który natchnął mnie na napisanie ów propozycji.
Martwe zwierzątko, odgrywam akcje zapoznawania się z jej obrażeniami. Aktualnie musiałoby to wyglądać tak, że moderator albo po prostu mi je opisuje, albo rzucam spróbuj 50% na to, czy mi się udało rozpoznać. No a teraz przy użyciu kostek, przykładowo rzuciłbym do licznika 20. Wtedy to zależnie od tego, jak dużą cyfrę by mi wylosowało, moderator odegrałby mi więcej szczegółów. Przy zwykłym 1 – jakieś cięcia i dziury w skórze
Przy silnym 20 – głębokie rany zadane najpewniej bronią białą, tępą, a także porozdzierana skóra z widocznymi śladami zęby o wysokiej szczęce i rozbudowanych kłach. Rozszarpania są bardzo duże, zwierze które ich dokonało było niezwykle silne i dwukrotnie większe od ofiary.
Takowe rozwiązanie mogłoby się przydać przy różnych akcjach, jak przykładowo wylosowanie jak duże rany zadało jakieś zdarzenie (okno zostało wysadzone, kawałki szkła wystrzeliły w czyimś kierunku, rzucam kostkami na powiedzmy 10, jak dużo z nich mnie trafiło i jak głębokie rany zadało.), ile lekarz rozpoznał ran na ciele, czy eliksirowar rozpoznał wszystkie właściwości eliksiru, czy numerolog w dobrym stopniu rozpoznał właściwości magiczne amuletu itd. itp. No rozwiązań miałoby to dużo.
Zarazem sprawiłoby to, że komenda spróbuj nie byłaby już aż tak nadużywana i do niektórych zdarzeń takowe kostki lepiej by się nadały, a także po prostu losowanie rozwiązałoby dużo kwestii spornych.
Powinna zostać dodana komenda, która pozwalałaby wylosować daną cyfrę. Mogłoby to zdziałać na zasadzie rzutu kostką, zwykłego losowania, jakkolwiek. Tutaj przykład, jak by to mogło wyglądać:
/losuj [ilość maksymalna]
**Wylosowałeś [ilość]**
Czyli przykładowo:
/losuj 20
**Wylosowałeś 13**
Miałoby to dość prostą funkcję, a mianowicie możliwośc określenia niektórych sytuacji, gdzie tylko szansa procentowa jest niewystarczająca. Przykładowo weźmy sobie taki przykład, wzięty z dzisiejszej rozgrywki, który natchnął mnie na napisanie ów propozycji.
Martwe zwierzątko, odgrywam akcje zapoznawania się z jej obrażeniami. Aktualnie musiałoby to wyglądać tak, że moderator albo po prostu mi je opisuje, albo rzucam spróbuj 50% na to, czy mi się udało rozpoznać. No a teraz przy użyciu kostek, przykładowo rzuciłbym do licznika 20. Wtedy to zależnie od tego, jak dużą cyfrę by mi wylosowało, moderator odegrałby mi więcej szczegółów. Przy zwykłym 1 – jakieś cięcia i dziury w skórze
Przy silnym 20 – głębokie rany zadane najpewniej bronią białą, tępą, a także porozdzierana skóra z widocznymi śladami zęby o wysokiej szczęce i rozbudowanych kłach. Rozszarpania są bardzo duże, zwierze które ich dokonało było niezwykle silne i dwukrotnie większe od ofiary.
Takowe rozwiązanie mogłoby się przydać przy różnych akcjach, jak przykładowo wylosowanie jak duże rany zadało jakieś zdarzenie (okno zostało wysadzone, kawałki szkła wystrzeliły w czyimś kierunku, rzucam kostkami na powiedzmy 10, jak dużo z nich mnie trafiło i jak głębokie rany zadało.), ile lekarz rozpoznał ran na ciele, czy eliksirowar rozpoznał wszystkie właściwości eliksiru, czy numerolog w dobrym stopniu rozpoznał właściwości magiczne amuletu itd. itp. No rozwiązań miałoby to dużo.
Zarazem sprawiłoby to, że komenda spróbuj nie byłaby już aż tak nadużywana i do niektórych zdarzeń takowe kostki lepiej by się nadały, a także po prostu losowanie rozwiązałoby dużo kwestii spornych.
[Obrazek: https://imgur.com/AJ0zZFL.gif]