19.03.2018 15:50
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.12.2019 00:40 przez Stella. Edytowano w sumie 10 razy.)
Regulamin Hogwarckiej Ligi Quidditcha
I Postanowienia ogólne:
- Niniejszy regulamin jest zbiorem zasad obowiązujących podczas rozgrywek i treningów w Hogwarckiej Lidze Quidditcha dalej zwaną HLQ.
- Nieznajomość zasad nie zwalnia z ich przestrzegania.
- Treść regulaminu może ulec zmianie w każdej chwili o czym uczniowie zostaną poinformowani.
- Sprawy których niniejszy dokument nie określa lub nie daje jasnego rozwiązania rozstrzygane są przezprzewodniczącego HLQ lub Dyrektora szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart.
- Nieznajomość zasad nie zwalnia z ich przestrzegania.
- Treść regulaminu może ulec zmianie w każdej chwili o czym uczniowie zostaną poinformowani.
- Sprawy których niniejszy dokument nie określa lub nie daje jasnego rozwiązania rozstrzygane są przezprzewodniczącego HLQ lub Dyrektora szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart.
II Zawodnicy i Kapitan:
- Każdy zawodnik ma obowiązek kierowania się rozwagą i rozsądkiem podczas gry w Quidditcha.
- Każdy zawodnik ma obowiązek stosowania się do zasad rozgrywki w Quidditcha.
- Każdy zawodnik ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez sędziego.
- Kapitan drużyny bierze za nią pełną odpowiedzialność i w przypadku złamania dowolnego punktu regulaminu, ponosi konsekwencje razem z popełniającym wykroczenie.
- Kapitan drużyny w celu zarezerwowania boiska do treningu musi przedstawić zgodę opiekuna domu przewodniczącemu HLQ, który z kolei wskaże wolne terminy.
- Kapitan ma prawo ubiegać się o zmianę godziny lub daty konkretnego meczu, w tym celu musi konsultować się z przewodniczącym HLQ osobiście lub listownie podając powód.
- Nikt nie może zastąpić kapitana, brak kapitana oznacza walkower.
- Każdy zawodnik ma obowiązek stosowania się do zasad rozgrywki w Quidditcha.
- Każdy zawodnik ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez sędziego.
- Kapitan drużyny bierze za nią pełną odpowiedzialność i w przypadku złamania dowolnego punktu regulaminu, ponosi konsekwencje razem z popełniającym wykroczenie.
- Kapitan drużyny w celu zarezerwowania boiska do treningu musi przedstawić zgodę opiekuna domu przewodniczącemu HLQ, który z kolei wskaże wolne terminy.
- Kapitan ma prawo ubiegać się o zmianę godziny lub daty konkretnego meczu, w tym celu musi konsultować się z przewodniczącym HLQ osobiście lub listownie podając powód.
- Nikt nie może zastąpić kapitana, brak kapitana oznacza walkower.
III Drużyna:
- Kapitanowie drużyn zgłaszają składy do przewodniczącego HLQ przed rozpoczęciem pierwszej rozgrywki danej drużyny korzystając z podanego wzoru zgłoszenia.
- Drużyna składa się z:
Obrońcy
3 Ścigających
2 Pałkarzy
Szukającego
Rezerwowego
- Do rozgrywki dopuszcza się minimalnie 4 osobowy skład. Jednak nie może brakować Obrońcy lub Szukającego.
- Jeśli drużyna nie posiada minimalnej ilości zawodników to oddaje mecz walkowerem.
- Zawodnicy zapisani są do drużyny na poszczególną pozycję. Wyjątkiem jest Rezerwowy który może grać na dowolnej pozycji.
- Zmiany w składzie drużyny mogą nastąpić tylko i wyłącznie za zgodą przewodniczącego HQL.
Punktowanie
- Jeśli dom uzyska w meczu 230 punktów za rzuty kaflem to do tabeli punktów zostaje wpisane przykładowe 230 punktów.
- Drużyna składa się z:
Obrońcy
3 Ścigających
2 Pałkarzy
Szukającego
Rezerwowego
- Do rozgrywki dopuszcza się minimalnie 4 osobowy skład. Jednak nie może brakować Obrońcy lub Szukającego.
- Jeśli drużyna nie posiada minimalnej ilości zawodników to oddaje mecz walkowerem.
- Zawodnicy zapisani są do drużyny na poszczególną pozycję. Wyjątkiem jest Rezerwowy który może grać na dowolnej pozycji.
- Zmiany w składzie drużyny mogą nastąpić tylko i wyłącznie za zgodą przewodniczącego HQL.
Obrońca:
-Nie może przetrzymywać kafla dłużej niż minutę - upomnienie, oddanie kafla drużynie przeciwnej.
-Nie może wylatywać poza pole bramkowe - upomnienie.
- Ma zakaz lapania znicza mając okazję lub proszenie swoich pałkarzy o rzut tłuczkiem.
Pałkarz:
-Nie może odbijać tłuczka w kierunku obrońcy - upomnienie, minusowe punkty, wstrzymanie gry.
-Nie może odbijać tłuczka w kierunku widowni - upomnienie.
-Pałkarz może wylecieć poza boisko w pogoni za szukającym.
-Zabrania się DMowania gracza samą pałką, bez użycia tłuczka - upomnienie.
-Może wlatywać w pole bramkowe.
Ścigający:
-Zakazuje mu się wlatywać w pole bramkowe, nie ważne czy z kaflem czy bez. -minusowe punkty, upomnienie po wielokrotnym przekroczeniu.
-Może odbierać kafla przez klepnięcie przeciwnego ścigającego lewym przyciskiem myszy.
-Zakazuje mu się wylatywać poza boisko - upomnienie.
-Zakazuje mu się łapania kafla ze środka boiska przed gwizdkiem - upomnienie, minusowe punkty, wstrzymanie gry.
-Zakazuje mu się przetrzymywania kafla przez więcej niż minutę, musi on kafla podać, lub strzelić do bramki przeciwnika. - odebranie kafla, minusowe punkty, upomnienie.
- Mają zakaz wlatywania na swoje pole bramkowe i pomaganie obrońcy poprzez łapanie kafla. Inaczej karane to będzie minusowymi punktami
Szukający:
- Zabrania mu się DMowania przeciwnego szukającego - upomnienie.
- Zakaz bicia innych zawodników przeciwnej drużyny.
- Całkowity zakaz dotykania kafla lub broniąc bramkę nawet gdy ma się okazję do tego.
Punktowanie
- Jeśli dom uzyska w meczu 230 punktów za rzuty kaflem to do tabeli punktów zostaje wpisane przykładowe 230 punktów.
- Za złapanie znicza dom dostaje +150 punktów.
Ubiór
Na mecz stawiamy się w pełnym stroju do gry w Quidditcha!
GRYFFINDOR
Link: https://i.imgur.com/Mhxa9Un.png
SLYTHERIN
Link: https://i.imgur.com/HaK13z6.png
RAVENCLAW
Link: https://i.imgur.com/Pjn3Neh.png
HUFFLEPUFF
Link: https://i.imgur.com/rijJM8Z.png
Ubiór
Na mecz stawiamy się w pełnym stroju do gry w Quidditcha!
GRYFFINDOR
Link: https://i.imgur.com/Mhxa9Un.png
SLYTHERIN
Link: https://i.imgur.com/HaK13z6.png
RAVENCLAW
Link: https://i.imgur.com/Pjn3Neh.png
HUFFLEPUFF
Link: https://i.imgur.com/rijJM8Z.png
Drużyny
W meczu mogą brać jedynie osoby będące w drużynie, które zostaną wybrane przez kapitana. Kapitan ma za zadanie przeprowadzać co jakiś czas rekrutacje do drużyny, nawet na rezerwowych. A przed każdym meczem powinien odbyć się jeden trening. Poniżej będzie znajdować się rozpiska drużyn, głównego składu oraz składu rezerwowego. Nie ma możliwości skakania z pozycji na pozycje w głównym zespole, rezerwowi jedynie mogą wskakiwać na pozycje wolne.